Dimarts, 22 de juny de 2021 - Edició 1062
La República

El súmmum de l’unionisme sobre el cas de la professora a Terrassa: Critiquen la Generalitat per la seva efectivitat

Es molesten perquè Educació ha actuat amb rapidesa i eficiència

Gerard Sesé
Gerard Sesé 22/06/2019
Un grup d'unionistes a la porta de l'escola Font de l'Alba, amb simbologia espanyola, el 20 de juny de 2019 (horitzontal)

Què més voldrien tots els que tenen algun conflicte amb l’administració pública que l’actuació de les institucions fos tan ràpida, eficient i eficaç com la que ha dut a terme la Generalitat amb el cas de la denúncia d’uns pares unionistes contra una professora.

La Asamblea por una Escuela Bilingüe ha criticat la “sorprenent celeritat” de la instrucció portada a terme per la Conselleria d’Educació. Però en realitat el que els ha molestat és que la Generalitat va descartar que hi hagués maltractament físic o motivació ideològica en la suposada agressió d’una professora a una alumna per dibuixar unes banderes d’Espanya.

De fet, es va descobrir que la professora també va renyar altres alumnes que havien fet altres dibuixos. Però el col·lectiu nacionalista espanyol assegura que “l’actuació de la docent és inacceptable i, per descomptat, en la fase inicial del procediment investigador no es pot descartar, com fa interessadament el Departament, la intencionalitat ideològica de la docent”, ha sostingut l’AEB en un comunicat aquest dissabte.

L’AEB considera que la proposta de sanció lleu a la professora no es correspon amb la gravetat dels fets, i posa de manifest la “hispanofòbia” de la Conselleria d’Educació i de la docent, segons l’entitat.