Dissabte, 6 de març de 2021 - Edició 954
La República

Puigdemont furga en la condemna d’Estrasburg contra Espanya que esquitxa de ple Grande-Marlaska

El ministre d’Interior era el jutge del cas i no va atendre les denúncies de tortures per part d’uns joves independentistes bascos detinguts el 2011

Redacció
Redacció 19/01/2021
Puigdemont en una sessió de l'eurocambra.

La nova condemna del Tribunal Europeu de Drets Humans contra la justícia espanyola per no investigar una denúncia per tortures per part d’un detingut basc esquitxa de ple el ministre d’Interior, Fernando Grande-Marlaska, que el 2011 va ser el jutge que duia el cas i no va atendre les denúncies de tortures que van fer els processats. Davant d’aquests fets i l’endemà que l’eurodiputat del PSOE, Domènec Ruiz Devesa, afirmés al parlament europeu que la declaració d’independència  “no va ser cap broma” i la vinculés a la invasió nazi de Polònia i l’assalt al Capitoli Puigdemont ha piulat: “Si fóssiu un eurodiputat del PSOE, com qualificaríeu un règim polític que permet tortures policials i que quedin impunes? I d’un govern que té de ministre de l’Interior el culpable d’aquesta vulneració de drets humans? Què, fem comparacions?”.

També avui Puigdemont ha denunciat en el ple de l’Eurocambra la manca de “compromís pressupostari” del govern espanyol amb el corredor mediterrani. Durant la seva intervenció, Puigdemont ha criticat que el pressupost que hi destina el govern espanyol està “lluny” del que seria necessari. “Sense un compromís pressupostari per part dels governs, en aquest cas de l’espanyol, el projecte triga més temps de l’esperat”, ha denunciat. A més  ha reclamat més inversions perquè hi hagi “la interoperablitat necessària” amb ports i aeroports.

En un debat al ple sobre la xarxa de transport transeuropea, la comissària de Transport, Adina Valean, ha apostat per reforçar les connexions transfrontereres i ha rebutjat retardar la finalització de la xarxa bàsica més enllà del 2030.

“Ampliar el termini del 2030 no és una opció”, ha dit Valean, que ha afegit que caldran 300.000 milions d’euros en els pròxims 10 anys per finalitzar-la.