Edició 2689

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 05 de desembre del 2025
Edició 2689

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 05 de desembre del 2025

DIRECTE | En marxa la gran manifestació independentista amb motiu de la Diada a Barcelona, Girona i Tortosa

|

- Publicitat -

Ja està en marxa la gran manifestació independentista convocada per l’Assemblea Nacional de Catalunya (ANC), Òmnium Cultural, el Consell de la República, la Intersindical i el CIEMEN. Sota el lema ‘Més motius que mai’, i malgrat les inclemències meteorològiques a la capital catalana, la manifestació independentista ha arrencat ben puntual a les 17:14 hores de la tarda de forma simultània a Barcelona, Girona i Tortosa.

Publicitat

La mobilització independentista a Girona ha aplegat unes 12.000 persones, el doble que l’assistència de l’any passat, segons xifres proporcionades per la policia municipal de la ciutat. A Barcelona, unes 28.000 persones han sortit al carrer segons la Guàrdia Urbana, un descens pronunciat respecte a l’assistència de l’any passat, que estava al voltant de 60.000 persones, atribuïble en part a la mala previsió meteorològica i les intenses pluges del migdia.

Està tot a punt per donar el tret de sortida a la gran manifestació independentista que un any més clamarà per la sobirania de Catalunya amb motiu de la Diada nacional. Com cada any, les entitats Assemblea Nacional de Catalunya (ANC), Òmnium Cultural, el Consell de la República, la Intersindical i el CIEMEN han convocat la ciutadania a omplir els carrers de Barcelona, Girona i Tortosa a partir de les 17:14 hores de la tarda, tot reivindicant que hi ha “més motius que mai” per fer la independència. 

  • Girona: la manifestació començarà a la plaça de Catalunya i s’acabarà als jardins de la Devesa, davant l’espai la Rosaleda.
  • Tortosa: la mobilització sortirà de la plaça de Gerard Vergés i arribarà fins a la confluència entre l’avinguda de Catalunya i el passeig de l’Ebre, on hi ha instal·lat l’escenari.
  • Barcelona: arrencarà al pla de Palau, i caminarà fins a arribar a l’inici de la Rambla, on hi ha l’estàtua de Colom, passant pel carrer d’Isabel II. La pluja ha obligat a suspendre la concentració convocada prèviament a la manifestació davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.
Et pot interessar  Òmnium denuncia les "demores greus i injustificades" dels Mossos en la investigació judicial sobre l'espionatge amb Pegasus
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí