Dimarts, 21 de setembre de 2021 - Edició 1152
La República

Puigneró assegura que “l’Estat hauria de demanar perdó per l’espoli de gairebé 50 anys”

El vicepresident de la Generalitat ha afirmat que la concessió dels peatges ha estat un “espoli finançat per la butxaca dels catalans i que ha afectat la competitivitat de les empreses i l’economia catalana”. Així, condemna que l’Estat no hagi invertit en les vies catalanes i exposa que, al seu entendre, hauria de demanar “perdó”

Avatar
Agències 01/09/2021

El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, Jordi Puigneró, ha assegurat que l’Estat “hauria de demanar perdó per l’espoli de gairebé 50 anys sense pràcticament construir cap autovia a Catalunya”, que, segons ell, han hagut de pagar els conductors catalans en forma de peatge.

Ho ha dit en una roda de premsa davant el peatge de l’AP-7 a La Roca del Vallès en un dels quals aixecarà barreres a partir de la propera mitjanit amb la finalitat de les concessions d’aquesta via, l’AP-2, la C-32 nord i la C-33.

Ha assegurat que aquest dimarts s’ha conegut “la dimensió de l’espoli” en referència als 752 milions d’euros anuals que la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha anunciat com a estalvi per als conductors en les autopistes catalanes de titularitat estatal.

Puigneró ha insistit a demanar el traspàs de la gestió de l’AP-7 i l’AP-2 a Catalunya. També que l’Estat rescati les quatre vies que encara quedaran de pagament, totes elles titularitat de la Generalitat, ja que al seu entendre, “són la conseqüència del dèficit en infraestructures que l’Estat ha realitzat a Catalunya” durant aquests anys.

Per Puigneró, els peatges han significat “un espoli que ha estat finançat per la butxaca dels catalans i que ha afectat a la competitivitat de les empreses i l’economia catalanes”.


Enllaç entre AP-7 i AP-2

Puigneró ha anunciat que aquest dimecres no assistirà a la inauguració de l’enllaç entre l’A-2 i l’AP-7 a Castellbisbal “en protesta” per la lentitud en la construcció d’aquesta infraestructura.

Ha explicat que el pont és conegut “com el ‘Pont de la Vergonya'” després d’estar deu anys construït encara segueix sense accessos, i ha dit, explícitament, que el ritme de construcció ha estat de 200 metres a l’any. “Les infraestructures no es poden construir a aquest ritme i no podem permetre que l’Estat inverteixi a un ritme tan lent a Catalunya”, ha afegit.