Dissabte, 18 de setembre de 2021 - Edició 1150
La República

Puigneró defensa que en una Catalunya independent Barcelona ja seria un hub intercontinental

El vicepresident ha explicat el model que vol tant per a Catalunya com per a l’Aeroport del Prat: més verd, digital i de progrés

Redacció
Redacció 06/08/2021
El conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró

Jordi Puigneró ha exposat el model d’aeroport que li agradaria potenciar a través de Twitter. El vicepresident ha deixat clar que si Catalunya fos independent faria anys que s’hauria invertit en un aeroport intercontinental. De manera que implícitament ha deixat clar que l’estat espanyol rebutja que Barcelona sigui un punt de connexió intercontinental. D’aquesta manera es mostra que Aena ha gestionat l’Aeroport del Prat amb una massificació turística de la capital catalana, en comptes d’optar per altres vies més ecològiques i que poden generar més beneficis a llarg termini.

Puigneró ha criticat que a l’aeroport hi impera una política de vols “lowcost”, en què el preu baix del cost és l’al·licient per a la compra, en comptes de generar un valor afegit. Aquesta estratègia comercial no té en compte les conseqüències que el transport aeri causa en el medi ambient i té com a objectiu la màxima rendibilitat tant del gestor de l’aeroport com de les aerolínies.

Aquest model causa precarietat laboral, atès que cerca la màxima activitat amb els mínims recursos i, a causa de l’estratosfèrica xifra que gestiona, té més possibilitats de pressionar l’Estat perquè dictamini a favor dels seus interessos. Un exemple recent és el cas Ryanair, que durant la pandèmia a més d’acomiadar il·legalment a part dels seus treballadors, després va provar de fer tripijocs amb l’Estat Espanyol, perquè de manera retroactiva apliqués un ERTO.

En la piulada, Puigneró s’ha centrat en la importància d’aconseguir un Hub intercontinental en el qual prioritzarà “una Catalunya verda, digital i de progrés”. Aquestes declaracions mostren la voluntat del vicepresident d’ampliar l’Aeroport del Prat, però també canviar-ne el model de negoci i optar per un que sigui més beneficiós per Catalunya.