Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2100

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

Alcaldes i agents econòmics, satisfets amb l’enllaç entre l’A-2 i l’AP-7 un any després de la seva creació

|

- Publicitat -

Després de 15 anys d’obres i nombrosos endarreriments, l’1 de setembre de 2021 es va posar en servei l’enllaç entre l’A2 i l’AP7 a l’altura de Castellbisbal, una obra llargament reivindicada pels alcaldes de la zona i agents econòmics. Per l’enllaç, que té una llargada de 2,4 quilòmetres amb un viaducte de 850 metres, hi passen diàriament uns 40.000 vehicles que s’estalvien fer una volta de 12 quilòmetres per carreteres comarcals. Ana Alba, alcaldessa de Sant Andreu de la Barca, un dels municipis que més van reivindicar la infraestructura, destaca que l’enllaç ha fet més ràpids, segurs i eficients els trajectes al Vallès Occidental i ha suposat una “oportunitat” per a les empreses del seu polígon industrial.

L’enllaç de l’A-2 amb l’AP-7 entre els termes municipals de Castellbisbal (Vallès occidental) i Sant Andreu de la Barca (Baix Llobregat) ha estat una de les infraestructures més reivindicades i polèmiques dels darrers anys a Catalunya. Les obres, adjudicades per 46,4 milions d’euros, es van posar en marxa el 2007 i tres anys després es van haver d’aturar per la crisi econòmica. Quan es van reprendre els treballs el pressupost es va encarir fins als 74,6 milions. El 2016 les obres es van aturar de nou durant tres anys per fer modificacions del projecte.

Publicitat

Tot i que des del 2019 l’obra semblava estar pendent d’uns últims retocs, no va ser fins a l’1 de setembre de 2021, el mateix dia que el peatge de Martorell va passar a ser gratuït -el que havien de pagar els conductors que volien estalviar-se el trajecte de 12 quilòmetres per carreteres comarcals-, que finalment es va posar en servei.

Més enllà de tot això, un any després, per l’alcaldessa de Sant Andreu de la Barca, Ana Alba, l’obertura de l’enllaç ha estat molt important pel municipi a diferents nivells. Aquí, per exemple, destaca que ha fet més ràpids i segurs els desplaçaments amb el Vallès Occidental i la frontera francesa i, en un context d’emergència climàtica com l’actual, ha permès reduir les emissions de CO₂.

Un altre aspecte que valora, és que ha suposat una oportunitat per a les empreses del polígon industrial del municipi que han guanyat centralitat. “Estem a prop de tot arreu i això està fent que sigui més fàcil apostar per les nostres empreses”, assenyala.

Pel que fa als agents econòmics, destaquen que la posada en servei de l’enllaç va suposar un impuls per a la indústria de la zona i va posar fi a una anomalia com era que per anar de Sant Andreu de la Barca a Castellbisbal s’hagués de fer una volta de 12 quilòmetres per carreteres comarcals o, en el seu moment, passar per caixa al peatge de Martorell si es volia evitar. “La seva posada en servei va ser una molt bona notícia pel teixit industrial de la demarcació de Barcelona”, destaca Ramon Talamàs, president de la Cambra de Terrassa.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut