Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024
Edició 2099

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de abril del 2024

L’Eurocambra inicia la regulació per delimitar el rol de les tecnològiques en el control de continguts

|

- Publicitat -

El comitè de Mercat Interior de l’Eurocambra ha fet aquest dimarts el primer pas per regular el rol de les empreses tecnològiques en el control de continguts. El comitè ha aprovat per 36 vots a favor, set en contra i dues abstencions la seva posició sobre la llei de serveis digitals per “definir les responsabilitats” de les tecnològiques en el control de continguts a internet.

Aquesta normativa vol obligar companyies com Google, Twitter o Facebook a avaluar els riscos que comporta la difusió de continguts il·legals i nocius amb l’objectiu de crear un “espai digital segur”. L’acord al qual han arribat els eurodiputats vol que les plataformes hagin d’eliminar el contingut il·legal i tancar els comptes que el difonen.

Publicitat

L’acord dels eurodiputats també preveu que les companyies hagin de ser més “transparents” sobre el funcionament dels algoritmes. En aquest sentit, el text preveu que les empreses hagin de fer auditories independents sobre el funcionament dels algoritmes.

La ponent de l’informe, la socialdemòcrata Christel Schaldemose, ha assegurat que la iniciativa vol aportar “democràcia a l’espai digital”. “Els serveis d’intermediaris donen forma a les nostres vides, des de la manera en què ens trobem fins al que compren al Nadal o quines notícies llegim”, ha dit Schaldemose, que ha avisat que “els algoritmes són un repte per a la democràcia”.

L’acord dels eurodiputats es votarà al ple del gener i esdevindrà la posició de l’Eurocambra en la negociació amb el Consell. Les negociacions entre els dos legisladors europeus sobre la llei de serveis digitals començarà el primer semestre del 2022.

Et pot interessar  L'advocat del TJUE dona la raó a Puigdemont i Comín: afirma que l'Eurocambra havia d'acceptar els seus escons des del juny del 2019
Publicitat

Opinió

Minut a Minut