Dissabte, 1 d'abril de 2023 - Edició 1710
La República

L’engany del Gobierno “més progressista de la història” amb la Llei General de la Sanitat

L’executiu presumeix de “derogar” la llei que permet privatitzar la sanitat, però només l’ha inclòs dins la Llei General de Sanitat

Redacció 18/11/2021
La ministra de Sanitat, Carolina Darias, flanquejada pel director del CCAES, Fernando Simón, i per la secretària d'Estat de Sanitat, Silvia Calzón

El Gobierno “més progressista de la història” torna a fer de les seves amagant que de progressista en té ben poc. Una coordinadora antiprivatització de la Sanitat ha advertit que mentre l’executiu de Sánchez i Podemos diu que derogarà la llei que permet privatitzar la sanitat, l’únic que està fent és traslladar-la dins la Llei General de Sanitat.

La CAS explica que aquesta decisió es justifica dient que només serà puntualment quan es facin servir “altres formes de gestió” dels centres sanitaris, i per privatitzar s’haurà de justificar aquesta necessitat. Malgrat tot, la CAS mostra amb les dades del 2020 com hi ha un augment “vertiginós” dels concerts privats.

Amb tot, el Gobierno només “canvia de lloc” la manera de privatitzar de Sanitat mentre segueix donant totes les facilitats per enriquir les privades i castigant la sanitat pública.