La fiscal proposa una rebaixa important de la condemna a tres independentistes, però un no l’accepta: “No era jo”

|

- Publicitat -

L’Audiència de Barcelona havia de jutjat a tres joves independentistes que s’enfrontaven a penes de 6 a 4 anys de presó pels següents delictes: Atemptat contra l’autoritat i desordres públics i un delicte lleu de lesions per participar en la protesta contra el Consell de Ministres, celebrada el 21 de desembre de l’any 2018.

Tot i això, abans que el judici comencés, la fiscal ha obert la possibilitat a tots tres joves d’arribar a un acord. Consisteix en una rebaixa important de les penes, aconseguint estalviar-se la presó, perquè totes eren per sota dels 2 anys. Dos d’ells han acceptat la rebaixa: El Sergi un ha passat de sis anys de presó ha rebaixat a sis mesos i el Robin ha passat d’una condemna de quatre anys a un any i sis mesos amb una indemnització d’un agent dels Mossos lleument ferit amb 1.800 euros.

Publicitat

En tot cas, queda en evidència com les xifres inicials eren una barbaritat i la mateixa fiscal ha proposat una rebaixa de la condemna sense fer judici.

>

Un d’ells, però, el Pau Ferreiro no ha volgut acceptar la rebaixa, la mateixa que el Robin. Passava de quatre anys a un any i sis mesos amb la indemnització per a un agent dels Mossos de 1.800 euros. Reitera que ell “no va tirar cap tanca a cap agent” i que “els Mossos s’haurien confós” amb la seva identificació i l’Audiència només ha celebrat el judici contra ell.

De fet, només un agent dels Mossos assegura haver-lo vist, des de la furgoneta de la Brigada Mòbil: “Portava unes ulleres molt grans i peculiars, i em vaig fixar en ell”, insistint com aquest noi va llançar una tanca que va impactar a un Mosso. Per contra, l’agent afectat declara no veure qui va llançar la tanca i que no va notar pràcticament res. Finalment, un tercer comandament ha assegurat que no va veure la detenció del Pau i que l’ambient era molt crispat, recordant que fins i tot hi havia semàfors trencats.

Pel que fa a Ferreiro, insisteix que no va llançar cap objecte i denuncia que ell s’hi entrebancava: “Vaig voler ajudar a un noi que estava a terra i posteriorment el van detenir, però no vaig llançar res”. Una amiga del Pau també ha declarat com a testimoni coincidint amb la mateixa versió que ell.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí