Dimecres, 16 de juny de 2021 - Edició 1056
La República

La CUP veu una “mercantilització” de la cultura amb la polèmica del concert de Barcelona

Critiquen la contractació d’El Terrat pel seu cost i denuncien que Mediapro ha fet un ERTO a 1.200 treballadors

Avatar
Agències 03/05/2020

La CUP de Barcelona ha criticat aquest diumenge “el clientelisme i la mercantilització” del model cultural de la ciutat, després que l’Ajuntament hagi cancel·lat el concert “Barcelona, ens en sortirem” del 9 de maig, informa el partit en un comunicat. Ha reclamat que es revisi el model i ha rebutjat que es mercantilitzin els grans productors i operadores mentre es practica “la desertització cultural del territori”. Ha criticat que es preveia gastar 200.000 euros públics en aquest acte durant la crisi pel coronavirus i quan “aquest cost no és per la contractació pròpia dels artistes era un autèntic despropòsit des de l’inici”.

L’integrant de la CUP Capgirem Barcelona, Jordi Magrinyà, ha fet una crítica a la contractació d’El Terrat, pel seu cost i perquè el Grup Mediapro ha fet un ERTO a 1.200 treballadors. També donat el seu agraïment als grups musicals que van donar-se de baixa del cartell i reclama més suport a la cultura popular i no als grans festivals.