Edició 2522

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de juny del 2025
Edició 2522

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de juny del 2025

Junts demana informació al govern de Collboni sobre l’impacte de l’apagada en el servei de teleassistència

El grup demana que es garanteixi el restabliment "total" perquè hi ha usuaris a la ciutat que encara no han pogut reconnectar-se

|

- Publicitat -

Junts per Barcelona ha demanat informació al govern de Jaume Collboni sobre l’imapacte de l’apagada elèctrica de dilluns en el servei de teleassistència municipal. La portaveu del grup, Neus Munté, ha registrat una bateria de preguntes per obtenir dades, ja que apunten que no tots els usuaris haurien pogut reconnectar-se. “Tenim constància que encara avui, a 5 dies de l’incident, alguns usuaris de la teleassistència a la ciutat de Barcelona encara no estan de nou connectats”, ha dit Munté. El grup demana que es garanteixi el restabliment “total” i demana al consistori quins plans de millora ha previst per evitar les dificultats detectades després d’aquest episodi d’emergència.

Publicitat

Munté ha recordat també que el servei de teleassistència municipal constitueix una eina “fonamental” per garantir la seguretat i benestar de les persones grans, dependents o amb diversitat funcional que viuen soles o passen moltes hores sense acompanyament, sent en molts casos l’única via de comunicació immediata amb els serveis d’emergència.

“És responsabilitat de l’Ajuntament de Barcelona garantir el correcte funcionament del servei de teleassistència municipal en tot moment, així com disposar de plans de contingència efectius per minimitzar l’impacte d’incidències com aquesta”, ha indicat la portaveu del grup de Junts.

Per tot plegat, demanen “protocols clars i efectius” per garantir la continuïtat del servei i demana informació al consistori. Entre la informació reclamada pels juntaires, hi ha saber quants usuaris del servei de teleassistència de l’Ajuntament de Barcelona van quedar incomunicats durant l’apagada elèctrica del passat dilluns i quant de temps va trigar a restablir-se completament el servei per a tots els afectats o quins problemes específics de reconnexió s’han detectat un cop restablert el subministrament elèctric i quants usuaris continuen tenint dificultats amb els seus dispositius de teleassistència.

Et pot interessar  Illa convoca sindicats i patronals dilluns al Palau de la Generalitat per signar un acord sobre els suplements de crèdit

També volen saber si s’ha realitzat algun tipus de contacte proactiu amb tots els usuaris per verificar que els seus dispositius funcionen correctament després de l’apagada i pregunten quins plans de contingència i millora té previst implementar l’ajuntament per evitar que situacions com aquesta es repeteixin en el futur.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí