Edició 2689

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 05 de desembre del 2025
Edició 2689

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 05 de desembre del 2025

Junts afirma que s’està preparant pel retorn de Puigdemont a la vegada que denuncia un “cordó sanitari” contra ells al Parlament

|

- Publicitat -

Junts fa una crida a la calma pels canvis que s’estan produint en el si del grup parlamentari, perquè aquests són per a preparar-se per al “nou escenari” que vindrà amb el retorn a Catalunya del líder del partit, Carles Puigdemont. Ho ha explicat el nou portaveu del partit al Parlament, Salvador Vergés, que ocupa el càrrec des del 17 de novembre, quan el grup va rellevar Albert Batet per situar Mònica Sales de presidenta i va deixar vacant la plaça de portaveu. Vergés ha esclarit que aquests canvis “no són de ruptura” ni volen dir que el que s’ha fet fins ara estigui malament”, sinó que “responen a una evolució orgànica i natural del partit”. Pel que fa al retorn de Puigdemont, Vergés ha admès que el posicionament de l’advocat de l’estat del TJUE respecte a l’amnistia els ha animat: “dona sentit a la lluita que hem fet a l’exili”. Així i tot, ha evitat respondre quin paper ha de tenir Puigdemont quan torni a Catalunya i l’ha deixat a les seves mans.

Publicitat

Vergés ha aprofitat també per a denunciar en aquest punt el cordó sanitari que rep Junts al Parlament, especialment per part del PSC, que ha assegurat que és “especialista” a aplicar-los a uns i altres grups, des d’ERC, la CUP i els Comuns, fins al PP i Vox.

D’altra banda, Vergés ha descartat que Junts tanqui acords amb Aliança Catalana, tot al·legant el seu discurs xenòfob i racista, però ha apostat per “confrontar” l’extrema dreta independentista amb els posicionaments polítics. “Es fa molt difícil poder votar res quan el partit està liderat per una persona i una cúpula que són clarament xenòfobs i racistes”, ha dit. Vergés ha afegit que coneix bé la formació de Sílvia Orriols perquè la seva família ve de Ripoll. “Davant aquestes actituds que contravenen totalment l’humanisme del catalanisme polític, nosaltres no podem pactar amb aquesta gent”, ha afegit.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí