Operació Catalunya: El TSJ de Madrid paralitza la comissió rogatòria contra Rajoy a Andorra

|

- Publicitat -

El Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) ha estimat la petició de mesures cautelaríssimes presentades per la defensa de l’exministre espanyol Jorge Fernández Díaz i ha decidit aturar fins al dijous la comissió rogatòria cursada per Andorra que l’afectava juntament amb l’expresident del govern espanyol Mariano Rajoy i l’exministre Cristóbal Montoro per l’Operació Catalunya.

El tribunal madrileny vol sentir les al·legacions de l’Advocacia de l’Estat i de la fiscalia abans de tornar-se a pronunciar sobre una suspensió cautelar. La justícia andorrana investiga Rajoy, Fernández Díaz i Montoro per extorsionar directius de Banca Privada d’Andorra perquè facilitessin informació sobre comptes de polítics catalans, com ara Jordi Pujol, Artur Mas o Oriol Junqueras.

Publicitat

La querella presentada el juny per Juristes Drets i l’Institut de Drets Humans d’Andorra (Idha) els acusa d’utilitzar “informació economicofinancera falsa” de Banca Provada Andorrana (BPA) per a intimidar diversos dirigents andorrans amb el pretext que responia als “interessos del govern espanyol”.

Et pot interessar  Els investigadors del 'cas Kitchen' impliquen Rajoy en la trama d'espionatge
Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí