Dimarts, 20 d'octubre de 2020 - Edició 817
La República

[Fotos] El tripartit d’ultradreta a Andalusia fica la pota fins al fons en la primera campanya sobre violència de gènere

Les crítiques a la xarxa i a l’oposició no s’han fet esperar

Redacció
Redacció 05/08/2019
Posa Abascal (Vox) i Rivera (Cs)

Dones somrient, amb cara de felicitat, cofoies i joioses que han estat maltractades. La primera campanya del govern de la Junta d’Andalusia, ara en mans del tripartit d’ultradreta amb PP, Cs i Vox, ja ha estat polèmica i per dues raons.

La primera per l’enfocament de la publicitat: dones felices que han estat maltractades. El lema que intenta justificar tal aberració és “ella ha sufrido malos tratos, pero la vida siempre es mas fuerte”. Un al·legat a la superació, deien.

Però una dona que ha patit violència de gènere (un concepte obviat a la campanya) no s’identifica amb aquests rostres. Així ho han explicat diferents col·lectius que defensen els drets de les dones.

I per l’altra banda, la polèmica és per l’engany: totes les fotos de les dones que l’anunci assegura que han rebut “maltractaments” són models extrets de pàgines que ofereixen imatges i recursos audiovisuals. Ni maltractades ni víctimes. Els mateixos rostres anunciaven telèfons mòbils o pasta de dents. Una autèntica calamitat.

L’usuari Juanmi News ha recopilat algunes de les imatges i ha trobat el seu original:

Relacionats