Dimarts, 28 de març de 2023 - Edició 1706
La República

El PSC vol posar pals a les rodes a la candidatura de Joan Canadell de JxCat

Pregunten si hi ha “incompatibilitat” en la candidatura de Canadell per JxCat mentre presideix la Cambra

Agències 03/12/2020
20/11/2020 El presidente del Consell de Cambres y de la Cámara de Barcelona, Joan Canadell, junto con algunos de los representantes del resto de Cámaras de Catalunya ECONOMIA CONSELL DE CAMBRES

El PSC-Units ha preguntat al Govern si “aprecia incompatibilitat o conflicte d’interessos” en què el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Joan Canadell, pugui incorporar-se a la candidatura de JxCat quan hi ha sobre la taula la tramitació d’una proposició de llei de Cambres. Canadell s’ha presentat a les primàries per formar part de la llista i ha dit que delegarà les funcions de president si surt escollit el 14-F. A més, ha afirmat que la no aprovació de la llei de Cambres ha estat el detonant que l’ha fet decidir. Els socialistes interroguen l’executiu sobre si creuen que és “ètic” que el president de la Cambra “vagi en una candidatura electoral al Parlament, dins aquest context, conservant la seva condició de president”.

La diputada del PSC-Units Alícia Romero argumenta que a les Cambres de Comerç se’ls aplica la llei “de transparència, accés a la informació pública i bon govern” i que “un dels principis d’actuació del bon govern és el d’imparcialitat en la presa de decisions”. Recorda que la proposició de Llei de Cambres s’està tramitant i que afecta “a la regulació de dos elements controvertits: la seva representativitat i el seu finançament”.