Edició 2547

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 16 de juliol del 2025
Edició 2547

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 16 de juliol del 2025

El govern espanyol torna a pixar-se damunt els usuaris de Rodalies

L'executiu justifica la durada excessiva dels talls a l'R3 i deixa clar que el benestar dels catalans i catalanes no està entre les seves prioritats

|

- Publicitat -

El govern espanyol del PSOE i Sumar torna a deixar clar que el benestar dels catalans i catalanes usuàries del nefast servei de Rodalies no està entre les seves prioritats. L’executiu justifica la durada excessiva de les obres que Adif executarà aviat a la línia R3 de Rodalies, i que deixaran diversos nuclis poblacionals sense tren durant 16 mesos. El secretari d’Estat de Transports i Mobilitat Sostenible, José Antonio Santano, diu que el tall ha d’allargar-se 16 mesos perquè quan finalment entri en funcionament ho faci “a la perfecció”, tot i que tots recordem la patètica inauguració de les obres de Roda de Berà, amb retards en el primer dia de circulació després de mesos sense servei.

Publicitat

Santano s’ha reunit amb alcaldes i plataformes d’usuaris a l’Escola Industrial de Barcelona, i ha tingut la decència de disculpar-se per la llargada del tall, però ha defensat que el termini és “l’adequat”. “Comprenc la preocupació, la desesperació, accepto que les obres porten retard”, ha dit Santano, que ha assegurat que els procediments “tenen els seus temps” i compten amb una regulació “molt rigorosa” amb tràmits “molt complexos” que “obliguen a donar moltes voltes”.

El secretari d’Estat ha argumentat que calia allargar el temps dels treballs perquè aprofitaran per unir les obres del desdoblament amb les de la remodelació de Montcada Bifurcació. A més, ha assegurat que no volen repetir l’experiència de la represa després del tall a Roda de Berà, amb incidències diàries. Santano ha obert la porta a “escurçar” el període afectat, però ha assegurat que el termini triat inclou el període necessari per provar el servei. “Els trens s’han de provar una vegada i una altra perquè qualsevol incidència que es pugui produir es detecti sense viatgers”,  ha dit.

Et pot interessar  El caos i la desinformació marquen el primer dia de tall parcial a l'R4 entre Vilafranca i Martorell

“Hem plantejat una actuació a l’R3 que té una durada major de la prevista, però ho estem fent perquè volem evitar nous talls i molèsties a l’usuari”, ha defensat. Segons Santano, els passatgers es trobaran amb una “millora clara del servei” en acabat.

El secretari d’Estat de Transports ha emmarcat aquesta obra en la “inversió sense descans” que està fent el govern espanyol a la xarxa de Rodalies. “Som conscients dels problemes que encara existeixen i que continuaran existint, precisament, perquè el sistema s’ha de millorar perquè estava en mal estat”, ha dit.

Pel que fa al desdoblament de l’R3, el secretari d’Estat ha assegurat que el 2030 “no es pot assegurar que estigui complet” el desdoblament “però sí en marxa” a tots els trams de la línia. “Els estudis informatius s’estan ultimant”, ha assegurat.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí