Edició 2104

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 29 de abril del 2024
Edició 2104

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 29 de abril del 2024

El govern espanyol signa l’acord de la Ronda Nord i els 914 MEUR per a infraestructures

Fonts del Ministeri de Transports admeten que amb un possible canvi de govern pot quedar tot plegat en paper mullat

|

- Publicitat -

Aquest divendres, 7 de juliol, després de mesos que estigués encallat, el govern espanyol ha signat el protocol per la B-40 després de prometre al govern català un paquet de 914 milions d’euros en infraestructures. Tal com ha confirmat la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, l’acord s’ha signat el migdia d’aquest divendres.

La signatura de l’acord el fa oficial i activa la maquinària administrativa, després que la consellera de Territori, Ester Capella, s’hagués avançat i confirmés que ja havia donat el vistiplau. Ara, el següent pas és establir els convenis per dur a terme les corresponents obres i han situat la tardor com un possible escenari, segon informa el mateix ministeri.

Publicitat

Aquests protocols signats aquest divendres han de determinar quin tipus de treballs cal fer, especialment per tal d’executar l’ampliació de la B-40 i unir així Terrassa, Sabadell i Castellar. Fonts ministerials consultades per l’ACN no han especificat el nombre de carrils, però sí que han recalcat que es tracta d’una ronda, tot i que també han reconegut que el protocol no menciona que ha de ser una via d’alta capacitat. En relació amb una possible continuïtat de la carretera fins a Granollers, no indica que ha de continuar, però tampoc ho descarta. El conveni per aquesta obra té quatre mesos per signar-se i els càlculs de les intervencions és d’uns 200 milions d’euros.

D’altra banda, el segon protocol contempla quatre actuacions que cal definir, des del punt de vista tècnic. Es tracta dels intercanviadors de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Volpelleres i Hospital General amb Rodalies a Sant Cugat i Rubí (20 milions d’euros), respectivament. Són treballs per determinar si cal construir noves estacions o moure’n alguna. Les altres actuacions són les intervencions a l’N-260 (260 milions d’euros), millora dels enllaços i tercers carrils a l’AP2 i AP7 (25 milions d’euros) i al Maresme, on hi ha prevista la pacificació de l’N-II, millores a les vies de l’R1 de Rodalies, als passos a nivell i connexions amb la C-32 (386 milions d’euros).

Et pot interessar  El Govern afegeix 131 municipis a la llista de zones tensionades per limitar el preu del lloguer

Fonts del ministeri han admès que amb un possible canvi de govern pot quedar tot plegat en paper mullat, però han matisat que aleshores hi haurà un incompliment pressupostari, ja que són partides reservades en els comptes estatals.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut