Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024
Edició 2073

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 29 de març del 2024

L’R2 Sud afronta el primer dia feiner amb el servei normalitzat, després de tres setmanes “caòtiques”

Els usuaris celebren que els trens tornin a circular sense incidències, però es mostren desconfiats i escèptics

|

- Publicitat -

L’R2 Sud afronta aquest dilluns una prova de foc en el primer dia feiner amb el servei normalitzat. Després de gairebé tres setmanes amb la circulació de trens restringida per una avaria en un quadre de senyals de l’estació de Gavà, l’R2 Sud els trens han tornat a circular sense incidències. Els usuaris, després de dies “complicats i caòtics” han celebrat la tornada a la normalitat però sense amagar certa desconfiança. “Avui crec que arribaré a l’hora a la feina després de molts dies”, ha celebrat la Natàlia.

El passat dissabte, 19 dies després de l’avaria, es va restablir la normalitat a les línies afectades: R2 Sud, Regionals R13, R14, R15, R16 i R17, així com la línia R2 nord i R11. Els usuaris consultats per l’ACN han assegurat que les últimes setmanes, amb la vaga d’autobusos al Baix Llobregat i a Barcelona, i els problemes a l’R2 Sud, han estat “horroroses” i que arribar a estudi o a la feina s’ha convertit en una veritable “gimcana”. “Molts dies ha estat una odissea combinant autobusos i tren per, de totes maneres, arribar tard a la feina”, es queixa la Mercedes. “Avui es nota més fluïdesa, esperem que tot continuï bé”, apunta la Meritxell, que cada dia es desplaça a Barcelona a treballar.

Publicitat

La Itziar, que “no recorda” l’últim dia que va arribar a l’hora a la feina, espera amb “il·lusió i optimisme” que tot funcioni correctament i “oblidar”, encara que sigui per uns dies, els retards i les incidències a Rodalies.

Encara no es coneixen les causes de l’avaria

La incidència de l’1 de maig, quan va incendiar-se un quadre de senyals a l’estació de Gavà, havia obligat a restringir la circulació dels trens. Tres setmanes després, però, les causes de la incidència no s’han aclarit encara.

Adif va atribuir l’avaria inicialment a un llamp, però el Servei Meteorològic de Catalunya ho va desmentir i va certificar que el dia 1 de maig no es va registrar cap tempesta a la zona propera a l’avaria. No obstant això, l’ens gestor d’infraestructures ferroviàries va mantenir aquesta hipòtesi i va descartar que la incidència fos deguda a la manca d’inversions, segons va comentar el passat 3 de maig el subdirector d’Operacions Nord-Est d’Adif, Alfonso Ruiz, després de reunir-se amb la Generalitat junt amb altres responsables d’Adif i Rodalies. Ruiz va al·legar que es tractava d’una incidència “inoportuna” i “absolutament impossible per predir”.

Per la seva banda, el secretari de Mobilitat, Marc Sanglas, va explicar la intenció de la Generalitat a dur a terme una auditoria pròpia per treure “conclusions pròpies” sobre la incidència.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut