Edició 2108

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 03 de maig del 2024
Edició 2108

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 03 de maig del 2024

Les plataformes ‘Perquè no ens fotin el tren’ i la PTP denuncien que la informació pel tall de l’R3 és “insuficient”

A un dia perquè comencin les obres encara no s'ha precisat on s'ubicaran les parades de bus alternatiu o tampoc s'ha especificat els horaris de pas

|

- Publicitat -

Les plataformes d’usuaris Perquè no ens fotin el tren i la Plataforma pel Transport Públic (PTP) es queixen que la informació dels serveis alternatius mentre duri el tall per les obres de desdoblament de l’R3 entre Parets i La Garriga és “insuficient”. El portaveu de Perquè no ens fotin el tren, Marc Janeras, ha assenyalat que després d’analitzar la informació publicada han trobat “mancances” que poden ser clau per garantir que els serveis siguin eficaços o evitar que el temps de trajecte s’allargui “innecessàriament”. A tall d’exemple, el dimarts Janeras va dir que a dos dies perquè comencin les obres encara no s’ha precisat on s’ubicaran les parades de bus alternatiu o tampoc s’ha especificat els horaris de pas a les estacions on no hi haurà tren.

El 12 d’octubre comencen les obres per desdoblar l’R3 entre Parets i la Garriga. Des de la plataforma Perquè no ens fotin el tren, Marc Janeras ha dit que la informació de les alternatives de transport s’hauria d’haver “planificat i facilitat” amb molta més antelació. La informació ha arribat “tard i malament”, ha lamentat. “Una setmana abans hem sabut els detalls i encara hi ha incerteses i informació incompleta”, ha criticat. “Cal que ho esmenin”, ha reclamat.

Publicitat

“Han de dedicar els màxims esforços per garantir que el dispositiu funcioni i sigui eficaç”, ha dit Janeras. “Van agafar part de les propostes que els vam fer, però hi ha informacions, com les indicacions que els busos passaran cada 30 minuts que són inconcretes. La gent ha de saber amb què compta”, ha demanat Marc Janeras.

Una de les mancances que han detectat en els autobusos directes, concretats en hores punta, i que van de Centelles i la Garriga a Barcelona, és que hi pot haver algun problema amb les tornades. Des de les plataformes creuen que les tornades dels busos des de Barcelona s’haurien d’avançar a les 3. De moment estan planificats a partir de les 4.

Et pot interessar  Capella carrega contra Renfe per les incidències a les màquines de venda i demana accelerar el traspàs de Rodalies

Les plataformes defensen que la informació de qualitat és “vital”. Per això reclamen que hi hagi un monitoratge “dia a dia” per poder afinar el servei alternatiu “al màxim”. “Ara hi ha un tall de tres mesos, però l’any que ve n’hi haurà un de cinc”, ha alertat Marc Janeras. Des de la PTP, Daniel Pi ha reclamat que hi hagi informadors a les diferents estacions i parades d’autobús. “També ens preocupa la suficiència del servei, i quan diuen autobús volen dir 45 places o que hi haurà lloc per a tothom. Els antecedents de Vilafranca ens preocupen”, ha lamentat.

El portaveu de Perquè no ens fotin el tren també ha criticat que ara per ara sigui “impossible” saber a quina hora s’arribarà a destí. “Hi ha un forat allà al mig que no sabem els horaris, són estimatius, però cadascú haurà de fer els seus càlculs i hipòtesis. Això no és manera”, ha afegit.

En referència a la informació que ha emès aquest mateix dimarts Territori en què el Departament reclamarà més de 650.000 euros al govern espanyol pel cost de posar autobusos arran dels talls de Rodalies, Daniel Pi ha criticat el moment en què s’ha fet públic. “A dos dies del tall sembla que això no hauria de ser el que hauria de preocupar més al Departament”, ha lamentat.

Marc Janeras i Daniel Pi, de la Plataforma perquè no ens fotin el tren i la PTP, aquest dimarts a l’estació de Renfe de Vic
Data de publicació: dimarts 10 d’octubre del 2023, 18:46
Localització: Vic
Autor: Laura Busquets

El pagament o no de l’e-12

Un altre dels punts que encara és incert, segons han denunciat les plataformes, és si qui agafi l’e12 com a servei substitutori del tren haurà de pagar el bitllet o no. Daniel Pi ha posat de relleu la contradicció que representa el fet que l’e12 sigui un servei de pagament, mentre la Renfe és gratuïta.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut