Dimarts, 27 de setembre de 2022 - Edició 1524
La República

La Setmana del Talent Audiovisual 2018 triplica els projectes participants i evidencia l’impuls del sector audiovisual català

La quarta edició de la Setmana del Talent Audiovisual, iniciativa del Cúster Audiovisual de Catalunya és celebrarà del 20 al 23 de novembre al CCCB i comptarà amb la participació […]

Redacció 07/11/2018

La quarta edició de la Setmana del Talent Audiovisual, iniciativa del Cúster Audiovisual de Catalunya és celebrarà del 20 al 23 de novembre al CCCB i comptarà amb la participació de més de 100 empreses, un increment del 25% respecte l’última edició, en la que participaren 80 productores. A més, una vintena de centres universitaris, tres dels quals provinents de Croàcia, Alemanya i Dinamarca, han presentat 60 projectes del Pitching Audiovisual.

Aquesta iniciativa és única a Europa. Durant dos dies estudiants de diferents universitats podran presentar 22 projectes seleccionats en format pitch davant d’empreses líders del sector, com ara Gestmusic, BrutalMedia, DiagonalTV, Filmax, Minoria Absoluta o Editorial Planeta entre altres. Els 22 projectes han estat triats entre un total de 60, el triple que fa dos edicions.

Els 22 projectes que es presentaran al Pitching Audiovisual s’organitzen en quatre categories: ficció, no ficció, formats de televisió i noves finestres. La darrera categoria fa referència a nous formats i a propostes disruptives pel sector, que enguany es reforça amb un total de cinc projectes seleccionats: una instal·lació interactiva per a un museu, un fashion film seriat, un videojoc de simulació amb elements d’aventura gràfica i investigació, una plataforma per publicar còmics evitant els processos editorials gràcies a l’entorn digital o una plataforma per emmagatzemar correspondència digital i posar en valor els missatges interpersonals. Totes són propostes innovadores i col·laboratives que potencien la interacció amb l’usuari a través de nous canals i formats audiovisuals.

Conferències, el Mercat de Nous Professionals i el Pacte del Talent

La Setmana del Talent Audiovisual també ofereix taules rodones, conferències i dinàmiques de networking i sessions amb experts que reuneixen estudiants, professionals consolidats i figures destacades del sector audiovisual europeu. La quarta edició posa el punt de partida en la conferència inicial “La Televisió no televisiva” on es reflexionarà sobre els beneficis i l’impacte en l’audiència de l’aposta pels continguts digitals dels canals televisius. La taula rodona a càrrec de Beteve, CCMA, RTVE i Arte tindrà lloc el 20 de novembre a les 10h a la Sala Raval del CCCB.

La programació també compta amb la conferència “Minoria Absoluta, de Polònia a la guerra civil en colors” on la productora explicarà la seva adaptació cap a nous continguts fins arribar a “Espanya en dues trinxeres, la guerra civil en color”, el llargmetratge documental que els ha posicionat com a pioners en el treballs de l’acoloriment d’arxius audiovisuals originals en blanc i negre. La conferència tindrà lloc el 20 de novembre a les 19h a la Sala Raval de CCCB.

El Pacte del Talent neix amb l’objectiu de connectar les noves promocions de professionals amb projectes emergents de les arts escèniques i promoció cultural. Aquest enllaç permet al professional de l’audiovisual tenir una primera experiència professional i al projecte emergent disposar d’una peça audiovisual professional com a carta de presentació del seu talent. La mostra d’aquests treballs audiovisuals realitzats en la primera edició  tindrà lloc el dilluns 20 de novembre a les 17h a la Sala Raval de CCCB.

El Mercat de Nous Professionals té l’objectiu de posar en contacte les empreses amb necessitat d’incorporar nous perfils professionals i els candidats que s’adeqüen a aquestes necessitats. Enguany participen 10 empreses amb una demanda de 20 posicions. En col·laboració amb Barcelona Activa el 21 de novembre de 10h a 14hels candidats prèviament seleccionats tindran l’oportunitat de donar-se a conèixer, en entrevistes individuals, amb les empreses que els hagin escollit.

La setmana del Talent Audiovisual en xifres

La Setmana del Talent Audiovisual és un punt de trobada de referència per l’audiovisual català, un sector estratègic a casa nostra integrat per 1.694 empreses en què treballen 10.842 persones, segons les dades publicades per IDESCAT dins de l’informe Estadística de l’audiovisual a Catalunya 2015. El volum de negoci és de 1.684M€ i, el volum afegit brut, de 575M€. A Espanya xifren en 59.788 les persones treballadores dins del sector. Els més de 10.000 treballadors del sector català representen, doncs, gairebé un 20% dels del conjunt de l’estat espanyol.