Edició 2269

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 11 de octubre del 2024
Edició 2269

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 11 de octubre del 2024

Èxit de la campanya de Bonpreu i Esclat per recaptar diners pel català a les plataformes

|

- Publicitat -

Els usuaris dels supermercats Bonpreu i Esclat, allunyats d’altres grans cadenes espanyoles, van proposar ja fa uns mesos la iniciativa de poder arrodonir el preu de les compres dels seus usuaris per tal de recaptar diners per afavorir la llengua catalana a les plataformes digitals. En ple debat sobre la llei audiovisual i les negociacions d’ERC amb el Gobierno, es va dur a terme aquesta iniciativa, i ara, 315.703 donants després, s’ha finalitzat la campanya amb 54.223 euros recaptats. Una xifra més que acceptable, que això no obstant, tal com informa el compte viral de Doblatge en Català, no arriba per molt poc a l’objectiu que pretenia assolir la cadena de supermercats (55.000 euros)

Publicitat

Així i tot, la xifra assolida és prou gran per a poder invertir aquests diners en la lluita per la consolidació del doblatge en català a les plataformes, no tan sols pel que fa a la seva producció, sinó pel fet que les plataformes acceptin oferir d’una vegada per totes productes audiovisuals ja doblats des de fa anys i que el dia d’avui encara no s’explica per què no ho han fet. De fet, aquest dimarts sortia un estudi que declarava que Netflix tan sols té 30 títols en català, el que suposo un irrisori 0,5% del total del catàleg.

Publicitat

Opinió

Subscriu-te al canal de WhatsApp

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut