Dissabte, 1 d'abril de 2023 - Edició 1710
La República

El PP exigeix a Sánchez que cessi a Marlaska per les “mentides” sobre Melilla

Els populars consideren que és absolutament necessari que hi hagi “dimissions avui”

Redacció 29/11/2022
Pla mitjà del ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, en roda de premsa a La Moncloa, el 18 de maig del 2021. (Horitzontal) Data de publicació: dimarts 18 de maig del 2021, 16:20 Autor: Pool Moncloa / Borja Puig de la Bellacasa

El salt a la tanca de Melilla del 24 de juny va acabar amb un mínim de 23 morts. Fins ara, s’assegurava amb fermesa que no hi havia hagut cap mort en territori espanyol, però una investigació periodística del consorci internacional Lighthouse Reports ha afirmat que almenys una víctima va perdre la vida a la banda espanyola de la frontera.

Davant aquests fets, el vicesecretari d’Institucional del PP, Esteban González Pons, ha demanat al ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, que dimiteixi per les “mentides” i considera que “ha d’assumir la responsabilitat política de forma immediata”. Per aquesta raó, González Pons ha manifestat que si Marlaska no presenta la dimissió abans de la mitjanit, el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, l’hauria de cessar demà dimecres.

Per al vicesecretari, el “prestigi internacional” d’Espanya ha quedat en dubte perquè s’ha demostrat que el govern espanyol ha “mentit”. A això, des del seu punt de vista, s’hi suma que “és molt greu que s’ocultin morts en territori espanyol“. És per això que ha insistit que “si Sánchez no el cessa, serà corresponsable de les mentides” i ha demanat a Marlaska que assumeixi “aquesta nit la responsabilitat política” i “que deixi d’amagar-se darrere de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional”.