El jutge de Barbastre ordena la devolució “immediata” de les 111 obres d’art de la Franja a les parròquies aragoneses

|

- Publicitat -

Dos anys justos després que la Guàrdia Civil, emparada pel 155, irrompés al Museu de Lleida i s’emportés 44 obres de Sixena allà custodiades, el jutjat número 1 de Barbastre ha ordenat la devolució “immediata” d’unes altres 111 obres d’art de la Franja que estan al Museu de Lleida a les parròquies de la diòcesi de Barbastre-Montsó.

Publicitat

En la sentència, feta pública aquest dimecres, es declara propietari d’aquests béns les parròquies d’on procedeixen. El jutge especifica que la devolució de les obres s’ha de fer a través del Bisbat de Barbastre-Montsó.

Aquesta decisió es pot recórrer en aquest mateix jutjat en 20 dies perquè l’Audiència d’Osca ho resolgui. El Museu de Lleida i el Bisbat de Lleida ho estudiaran.

Et pot interessar  ERC acorrala el govern de Collboni perquè Urtasun rebutgi l'espoli del MNAC
Publicitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí