Edició 2267

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 09 de octubre del 2024
Edició 2267

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 09 de octubre del 2024

El director dels Mossos enfonsa Adif pel caos de Rodalies recriminant-li “desinversió” i no tenir la infraestructura “protegida”

Ferrer afirma que el cos de Mossos pot col·laborar en la seguretat però insta Adif a assumir responsabilitats

|

- Publicitat -

El director dels Mossos d’Esquadra, Pere Ferrer, ha deixat en evidència Adif recriminant-li el caos a Rodalies que va deixar gran part del país sense trens en plena jornada electoral. Ferrer ha retret que Adif responsabilitzés els Mossos dels actes vandàlics que produeixen incidències, com els robatoris de coure, recordant-li que el primer responsable de la seguretat de la infraestructura ferroviària és Adif, ja que n’és la propietària.

Publicitat

“Si un no té la infraestructura protegida, pot posar més facilitats al lladre“, ha dit Ferrer, tot afegint que la “desinversió” a Rodalies és la causa per la qual el robatori de diumenge va suposar la incidència més greu de Renfe a Catalunya fins ara, mentre que en altres llocs hauria estat “més anecdòtic”.

El director de la policia catalana descarta rotundament que el succeït diumenge sigui un sabotatge polític, tal com va apuntar el ministre espanyol de Transports Oscar Puente per tal de no fer autocrítica, insistint que “és un robatori de coure”, com els que porten acumulant-se durant setmanes a la xarxa ferroviària catalana. Un cop més, Ferrer ha insistit que el que demostra el succeït és que “hi ha molt recorregut a fer en l’àmbit de la seguretat de la infraestructura”.

Ferrer ha assegurat que els Mossos poden “col·laborar” en la gestió de la seguretat de la infraestructura d’Adif, però ha insistit que si s’han de repartir responsabilitats “s’ha de començar per l’empresa propietària”. El director de la policia catalana ha insistit que aquesta ja està fent “la seva part”; concretament, es va passar al nivell 2 de patrullatge en el marc del pla operatiu per robatoris i s’ha augmentat el patrullatge al voltant d’infraestructures que tenen metall i que poden ser susceptibles de patir robatoris

Et pot interessar  El pròxim Consell de Ministres aprovarà una encomana de gestió de 710 MEUR per l'AP2, l'AP7, la B40 i la N260

El director dels Mossos ha expressat que tenen la “mà estesa” a Adif i estan disposats a col·laborar, tal com han fet fins ara amb companyies d’aigua o de telefonia per garantir la seva seguretat.

Comparació entre FGC i Rodalies

Per últim, Ferrer ha posat en valor que si es comparen les incidències derivades de robatoris de cable de coure a Ferrocarrils de la Generalitat i a Rodalies s’observa que per 13 robatoris en una mica més d’un any, “només” hi ha hagut cinc dies amb incidències. En canvi, per més de 160 robatoris en el mateix període s’han produït fins a 120 dies d’incidències a Rodalies. Amb aquestes xifres, Ferrer ha volgut destacar que el lladre no entén de titularitat de la xarxa i ha reiterat que, per tant, no és una qüestió només de patrullatge.

Publicitat

Opinió

Subscriu-te al canal de WhatsApp

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut