Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024
Edició 2102

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 27 de abril del 2024

El català deixa de ser invisible a Google: la nova actualització duplica els resultats en llengua catalana

La tasca de l'Aliança per garantir la presència digital del català ha contribuït amb escreix a tornar a la llengua catalana la seva visibilitat a Google

|

- Publicitat -

La llengua catalana ja no és invisible als resultats de Google, més de vuit mesos en què el català quedava relegat a un segon pla mentre la llengua castellana s’imposava a la majoria dels resultats de cerca. Ara, però, el cercador ha actualitzat el seu algoritme, i aquesta actualització s’ha traduït en un generós augment de la presència de la llengua catalana en els primers resultats, que ha passat d’estar present en un 24% dels resultats a estar-ho en un 57%.

A finals de desembre, desenes d’usuaris van queixar-se a les xarxes socials perquè, malgrat tenir el cercador i el telèfon configurat en català, o fer la cerca en llengua catalana, els principals resultats eren en castellà, i havien de perdre temps fins a trobar resultats en català, relegats a les següents pàgines de la cerca. El motiu d’aquest canvi substancial de l’idioma en què apareixen els resultats de les cerques dels usuaris era, efectivament, un canvi en l’algoritme de Google; canvi que va fer perdre visites a dues de cada tres webs en català, i que va arraconar l’opció catalana de les pàgines multilingües. Després de rebre centenars de queixes, Google va assegurar que estava investigant solucions, però que necessitaven temps.

Publicitat

L’Aliança per garantir la presència digital del català, impulsada pel Govern i formada per deu entitats de la societat civil, ha informat de la nova actualització i de l’augment dels resultats en llengua catalana al cercador. L’entitat ha col·laborat activament amb Google per recuperar la visibilitat dels webs en català en els resultats de cerca. “Google ha començat a aplicar canvis als seus algoritmes i avui es pot confirmar que la visibilitat del contingut web en català ha millorat de manera substancial”, destaca l’Aliança a través del seu compte de Twitter.

Et pot interessar  Aragonès proposa una conselleria específica per a la llengua catalana si torna a ser president

Google, per la seva banda, ha confirmat que en els últims mesos ha efectuat una sèrie d’actualitzacions per ajustar millor els resultats a l’idioma en què es fa la cerca, unes actualitzacions que “no són específiques d’un idioma o regió concrets, sinó que ajudaran a qualsevol persona que faci cerques en diversos idiomes arreu del món”. L’empresa ha conclòs el missatge agraint totes les persones “que ens han donat exemples en diferents idiomes per provar les nostres millores, inclosos els catalanoparlants i l’Aliança per garantir la presència digital del català“.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut