Edició 2263

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 05 de octubre del 2024
Edició 2263

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 05 de octubre del 2024

Collboni defensa limitar l’arribada de creuers “o fins i tot en el futur suprimir alguna terminal si fos necessari”

L’Ajuntament i el Port inicien converses per rebaixar sobretot els creuristes que fan escala

|

- Publicitat -

L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha obert la porta aquest divendres a eliminar alguna de les terminals de creuers del port de la ciutat per tal de reduir el número de creueristes que arriben a la ciutat. El consistori recorda que l’últim conveni signat amb el Port va ser el 2018, quan van arribar 2,6 milions de creueristes, i va servir per allunyar del centre les terminals. No obstant, el 2023 van arribar 3,6 milions de turistes en creuer, 1,6 dels quals van fer només escala de poques hores. Per això, l’Ajuntament i el Port han iniciat converses per signar un nou conveni que podria incloure “fins i tot en el futur suprimir alguna terminal, si fos necessari”, ha dit l’alcalde.

Publicitat

Collboni ho ha dit durant la presentació del reforç d’efectius municipals de cara a l’estiu. De fet, ha lligat les dues qüestions, ja que es vol abordar l’ús intensiu de l’espai públic, sobretot a l’estiu i al centre de la ciutat i la seva façana litoral. L’alcalde ha defensat la importància de la indústria turística per a la ciutat, però també ha defensat que cal “limitar-ne els efectes negatius de massificació”. En el mateix sentit va la proposta de l’equip de govern municipal de regular i restringir els apartaments turístics a les comunitats de veïns del centre de la ciutat, que s’està negociant amb els grups municipals.

Actualment hi ha cinc terminals en funcionament, una en construcció i una setena adjudicada, i aquest 2024 s’espera un nou increment dels creueristes, que en els últims anys han augmentat un 8% anual de mitjana. Barcelona és el primer port europeu i el quart del món en nombre de creueristes.

Et pot interessar  Augmenten un 143% les baralles a Barcelona des del 2020, fins a superar les 5.000 l'any passat

“Estem arribant al límit, és evident que la ciutat no pot assumir increments anuals del 8%”, ha admès Collboni, que ha posat l’exemple de ports com els de Venècia o Amsterdam que ja limiten el número de vaixells turístics que hi atraquen. “El turisme dona feina a molta gent, però volem que tingui qualitat i no tanta quantitat”, ha afegit. “No podem mirar a una altra banda”, ha reconegut, davant les queixes veïnals i de certs sectors socials per la massificació turística.

Així, Collboni aposta per diversificar el turisme i fins i tot la indústria lligada al Port, que vol que promogui l’anomenada ‘economia blava’. En aquest sentit, ha dit que parlarà amb Generalitat i govern espanyol, indústria turística, sectors socials i veïnals i l’Autoritat Portuària per diversificar l’economia i “limitar i reduir el número de creueristes”, sobretot els que només fan escala d’unes hores, omplen el centre de la ciutat i gairebé no hi fan despesa. Defensa que el de Barcelona ha d’apostar per ser port base, que suposa estades de més dies i de qualitat, i un ús “més raonable” de la ciutat.

La tinenta d’alcaldia Laia Bonet, que porta les negociacions amb el Port juntament amb el tinent d’alcaldia Jordi Valls, ha dit que no hi ha una data concreta per signar un nou conveni, però el Port ha “entomat” la proposta i se n’ha començat a parlar. El conveni del 2018, segons ella, ha donat els seus fruits en general, però “no ha tingut un efecte coherent en el número de creueristes”.

Publicitat

Opinió

Subscriu-te al canal de WhatsApp

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut