Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024
Edició 2094

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 19 de abril del 2024

Caixabank s’alia amb Google per accelerar la transició cap al núvol i impulsar la innovació en analítica de dades

L'entitat utilitzarà les eines de la multinacional per desenvolupar nous serveis financers, entre d'altres

|

- Publicitat -

Caixabank i Google han signat aquest dijous un acord per accelerar la transició cap a l’entorn ‘cloud’ i impulsar la innovació en tecnologies d’anàlisi de dades durant els propers anys. L’acord suposa que l’entitat utilitzarà les capacitats de Google Cloud en àmbits com el ‘cloud computing’, anàlisi de dades i intel·ligència artificial per desenvolupar nous serveis financers i accelerar la transformació digital de l’organització.

Segons Caixabank, la col·laboració entre l’entitat i Google Cloud serà “clau” per avançar cap a l’adopció del ‘cloud’ i cap a l’anàlisi de dades mitjançant la IA i el ‘machine learning’, de les quals afirma que són dues eines amb “un gran potencial” per oferir un servei més adaptat a les necessitats de cada client. D’altra banda, l’entitat subratlla que el ‘data analytics’ té “grans possibilitats” aplicada a la presa decisions i a la creació de nous productes i serveis.

Publicitat

L’acord també recull l’ús de la tecnologia Google Cloud com a suport de l’estratègia de sostenibilitat de Caixabank ja que els servidors de la multinacional tecnològica compten amb ‘data centers’ avançats que compten amb un “alt grau d’eficiència energètica”. “Actualment, l’anàlisi complexa de la informació té un gran potencial per a múltiples àrees d’activitat, especialment si es combina amb noves tecnologies, com la intel·ligència artificial i el ‘cloud computing“, ha assenyalat el director de Mitjans de Caixabank, Luis Javier Blas.

Per la seva banda, el country manager de Google Cloud, Isaac Hernández, ha afegit que les dades de ‘data analytics’, IA i ‘machine learning’ “ajudaran CaixaBank a donar resposta a les necessitats dinàmiques i a les expectatives del mercat mitjançant la identificació de claus estratègiques i d’oportunitats en les quals crear valor afegit per als seus clients”.

Publicitat

Opinió

Minut a Minut