ACN Barcelona – El director general de Turisme de Barcelona, Mateu Hernández, ha afirmat que la ciutat ha de fer una “orientació nova” del model que aposti per atraure el visitant de qualitat, i ha destacat la cultura com a fórmula. En la presentació del pla d’acció 2025 del consorci, Hernández ha assenyalat que la capital catalana “ja no vol més turistes” i que en reclama de “millors”. Per això, el director general ha apuntat que de cara a l’any vinent s’impulsarà ‘Barcelona Art Season’, una iniciativa per projectar l’oferta cultural de la capital catalana i que “la gent vulgui venir per veure, viure i gaudir les exposicions”. Es tracta d’un dels principals projectes de la sèrie d’actuacions previstes per l’organisme per a l’any vinent
El nou producte del consorci vol posar de relleu les activitats que s’organitzen en els principals museus, teatres i recintes culturals de Barcelona per després “reconduir les persones a conèixer el Museu Egipci, la Fundació Vila Casas o les galeries d’art”, ha indicat Hernández. En la línia d’apostar per la cultura, el director general ha anunciat que “per primera vegada” participaran a la fira d’art contemporani ARCO de Madrid. A més de “posar en valor l’art i la música” també es vol fer incidència en la gastronomia, “no nomes amb restaurants amb estrella Michelin, també els dels barris”, ha precisat Hernández.
Per la seva part, el quart tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Valls, que també ha participat en la presentació del pla d’acció, ha fet èmfasi en què “la cultura pot ajudar en el debat” del turisme. Valls ha asseverat que ‘Barcelona Art Season’ “al mateix temps és una manera d’interrogar-nos, des de l’àmbit cultural, sobre com participar-hi”.
El director general ha detallat que, entre algunes de les accions contemplades del pla, hi ha “la creació d’un catàleg d’experiències” adreçades als congressistes. En aquest sentit, en el marc de l’organització del Mobile World Congress, s’oferirà “la Mobile World Congress Barcelona Card, perquè el visitant visqui experiències” a la ciutat. Hernández ha explicat que la idea és ampliar aquesta proposta a la resta de fires que se celebren a la capital catalana.
En la mateixa línia, també es vol impulsar una iniciativa igual amb els creueristes “que no volen comprar una excursió”. Hernández ha especificat que es tracta d’un ventall de propostes que “permetin descongestionar el centre i anar a altres espais” de la localitat.
<strong>El valor afegit dels creuers que venen de lluny</strong>
El director general de Turisme de Barcelona ha manifestat el desig que arribin “creuers que vinguin de lluny, perquè aporten millors connexions aèries” i això, a la vegada, “incideix totalment en la inversió estrangera”. Així mateix, ha continuat Hernández, atrau el turista nord-americà, “un públic interessant, perquè s’allotgen en els millors hotels, consumeixen en els millors restaurants i fan visites culturals”. Per tot plegat, ha rematat, “tot el món del turisme incideix en el tipus de connexions” i ha reclamat utilitzar-lo “com una plataforma d’atracció d’inversions”.
Mateu Hernández ha detectat que a Barcelona “tot just comença un moment d’estabilitat turística”, cosa que permet fer aquesta selecció per aconseguir “un millor” viatger. Alhora, ha posat l’accent en què “s’ha consolidat el model de ciutat que té 150.000 llits, unes terminals de creuers i una capacitat firal”.


