ACN Vic – ‘Beyond the Urban’ és el projecte europeu que lidera Osona -des de Creacció- on hi participen una desena de països i regions. Aquest dimarts s’ha celebrat a Vic la primera trobada presencial d’aquesta xarxa que té per objectiu transitar cap a una mobilitat més sostenible. Emmarcat dins el programa internacional URBACT, el projecte ‘Beyond the urban’ es proposa treballar durant els propers tres anys per desenvolupar plans integrals de mobilitat entre el món urbà i el món rural de les regions i països que hi participen. Això, apunten, ha de permetre aconseguir minimitzar aspectes com l’exclusió social o les problemàtiques ambientals.
El projecte significa un avenç important per a Osona en l’àmbit de la mobilitat, ja que permetrà desenvolupar un pla d’actuació integrat en la mobilitat comarcal que inclourà millores en els serveis de transport públic i l’ús del transport privat.
Aquesta xarxa, a més d’Osona, també la componen les ciutats de Bram (França), Bucarest (Romania), Hradec Kralove (República Txeca), Kocani (Macedònia del Nord), Machico (Portugal), Santa Maria da Feira (Portugal), Szabolcs (Hungria), Tartu (Estònia) i Treviso (Itàlia).


