ACN Barcelona – L’IndieDevDay, l’esdeveniment de videojocs independents, celebra la seva setena edició del 27 al 29 de setembre a La Farga de l’Hospitalet de Llobregat. La fira de videojocs independents més gran de l’Estat torna amb 8.500 metres quadrats, més de 155 estudis professionals i s’hi podran testejar 190 jocs. L’IndeDevDay 2024 aspira a convocar 12.000 assistents i tornarà a ser un espai de trobada entre les empreses del sector, joves professionals i el gran públic amant dels videojocs. Enguany, per segona vegada, el Departament de Cultura participa activament amb un gran estand institucional i la segona edició del TalentDevDay, la fira d’ocupació per connectar empreses i professionals.
Dijous 26 de setembre a les 20:15h i com a prèvia de l’IndieDevDay, l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) col·labora per primera vegada amb el Demo Day, la jornada professional on es presenta la promoció d’estudis incubats i que organitza Game BCN. L’objectiu és crear un espai de trobada entre estudis i desenvolupadors catalans participants i els ‘publishers’ internacionals que han estat convidats per Game BCN i l’Indie Dev Day. Aquesta activitat tancarà la novena edició del Demo Day.
Aquestes iniciatives, impulsades a través de la Direcció General d’Innovació i Cultura Digital i de l’Institut Català de les Empreses Cultural , s’emmarquen en les actuacions de la Taula del Videojoc, l’espai de concertació públic i privat en favor del sector i la indústria del videojoc per accelerar el posicionament estratègic de l’ecosistema a Catalunya.
<strong>TalentDevDay</strong>
El 27 de setembre, i després de l’èxit de l’any passat, el Departament de Cultura, a través de la Direcció General d’Innovació i Cultura Digital, i Larian Studios tornen a organitzar el TalentDevDay, la jornada professional de la Fira. El TalentDevDay, ha explicat el Departament, és un espai de trobada entre les empreses del sector dels videojocs que busquen talent per incorporar als seus equips i joves estudiants o professionals que busquen nous reptes professionals.
Al llarg de tota la jornada, dotze empreses amb necessitats d’incorporació de talent rebran a aquests candidats i candidates que busquen noves oportunitats laborals i es faran prop de 450 entrevistes de feina. Les dotze empreses participants son: Anchor Point Studios, Croissant Cat Games, Cubus Games, Dolores Entertainment, Epictellers Entertainment, Gameloft Barcelona,Garage51, Lifecole, Piccolo Studio, Product Madness, Troglobytes Games i Tyclopus.
Hi participaran fins a 230 candidats entre joves professionals i estudiants universitaris i de cicles de formació professional. També formaran part del TalentDevDay 24 professionals de les empreses participants que seran els encarregats de realitzar les entrevistes. Els perfils més buscats en aquesta edició son programadors/es de Unity i C++, dissenyadors de jocs, artistes 2D/3D, il·lustradors, científics de dades o enginyers en IA.
El TalentDevDay començarà a les 10:30h amb una breu presentació dels perfils que estan buscant cada una de les empreses presents a la fira d’ocupació i seguidament, a les 11:45h, una xerrada amb Clàudia Romeo, animadora 3D i jove professional que oferirà una ponència sobre trucs i consells a l’hora de buscar feina al sector de videojocs. Les dues conferències seran presentades i moderades per la comunicadora Maria Amaro. A les xerrades assistiran prop de 200 estudiants de centres tan diversos com el Centre de Formació Creatiu i Tècnic Sabadell,el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia CITM-UPC, la FX Barcelona Film School, EMAV o l’Escola Pia Granollers.
<strong>Un estand institucional</strong>
Enguany, per segona vegada, el Departament de Cultura organitza un estand institucional a l’espai firal de l’IndieDevDay. Sota el títol ‘Eines i recursos per al videojoc a Catalunya’ i coordinat per l’ICEC. L’estand, de 16m2, disposarà d’un espai per donar a conèixer al públic general i als professionals totes les actuacions, ajuts, eines i programes vinculats a l’impuls de l’ecosistema del videojoc i atendre als professionals i al gran públic. A l’estand hi haurà representació del Departament de Cultura i del Departament de Política Lingüística.
Per complementar de primera mà la informació que s’oferirà a l’estand, s’ha organitzat la xerrada ‘Eines i recursos per al videojoc a Catalunya’ el divendres 27 de setembre a les 12:30h a l’Espai Polivalent de la fira. L’objectiu de la ponència és mostrar a les empreses del sector dels videojocs una panoràmica dels recursos, finançament i ajuts per a la internacionalització que ofereix la Generalitat, que també s’han recollit en una publicació digital consultable per als assistents a la fira.


