ACN Barcelona – La cotxera d’autobusos de Triangle Ferroviari de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que es troba al Districte de Sant Andreu, entra en la darrera fase per convertir-se en la primera totalment elèctrica de Barcelona. La gestora del transport públic ha licitat l’última fase de l’electrificació d’aquestes instal·lacions amb la incorporació de 63 carregadors per un valor de 12,8 milions d’euros. D’aquesta manera, “tots i cadascun dels espais on aparquen els vehicles tindran un punt de càrrega”, ha explicat la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, aquest dimarts durant la visita al complex. Així, segons ha calculat, el 2026 la cotxera de busos tindrà un total de 176 carregadors.
Bonet ha detallat que aquest espai acaba de completar les fases tres i quatre que han consistit en la col·locació de 50 punts de recàrrega. En total, TMB ha destinat 25 milions d’euros per electrificar la cotxera i “l’energia que s’utilitza per carregar” a la nit els vehicles ve de l’energia verda, és a dir, “quan no s’utilitza pel servei de metro, per les hores vall” de llum serveix per alimentar els busos, ha explicat la tinenta d’alcaldia.
La regidora de Barcelona ha defensat que aquesta inversió “és un pas més per avançar cap a una flota de zero emissions” i ha dit que “es preparen les cotxeres i la flota”. En aquest sentit, Bonet ha previst que el 2024 es tancarà amb 242 vehicles zero emissions, 196 d’elèctrics i 46 d’hidrogen verd, i també ha anunciat que s’ha encarregat 18 busos elèctrics de dos pisos per fer el servei turístic i cinc del bus del barri.
La primera tinenta d’alcaldia ha remarcat que aquestes adquisicions d’enguany permetran reduir 1.285 tones d’emissions de CO2 i set tones de NOx l’any. Per una altra part, ha justificat l’aposta pel vehicle elèctric perquè “amb les dades damunt la taula” també és “més sostenible econòmicament, quan es mira tota la vida del vehicle”, malgrat tenir un preu de compra més elevat que un dièsel o híbrids.
<strong>Energia verda a la cotxera d’Horta</strong>
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, ha indicat que a la cotxera d’Horta es farà l’obra de “la connexió amb metro” com hi ha al Triangle Ferroviari i a la Zona Franca, per tal “d’alimentar” els vehicles amb l’energia del transport del subsol. D’altra banda, Flores ha assenyalat la nova cotxera de Zona Franca, un cop absorbeixi la de Ponent, “naixerà amb tots els punts elèctrics”.


