Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024
Edició 2101

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 26 de abril del 2024

La CNMC exigeix a Endesa, Naturgy, Iberdrola i Holaluz que actuïn per evitar canvis de companyia erronis

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha imposat a les elèctriques Endesa, Naturgy, Iberdrola i Holaluz que prenguin mesures per evitar canvis de companyia sense el consentiment dels clients, una pràctica que va augmentar un 360% el 2021, segons ha informat el regulador en un comunicat. Aquesta problemàtica s’origina quan l’usuari que demani un canvi li és assignat per error un codi de subministrament (CUPS) d’un altre client. El pes d’aquest tipus de reclamacions va continuar creixent en el primer semestre del 2022, fins a duplicar-se i representar el 31% del total. L’ens obligarà a les empreses a mostrar “de forma clara i separada al client” les dades de titular, direcció i CUPS durant la contractació.

Alhora, reclama que se sol·liciti confirmació d’aquestes dades si es detecten discrepàncies.

Publicitat

Quan es donen aquests encreuaments de codis, el consumidor que perd el seu número habitual deixa de ser subministrat pel comercialitzador habitual, desconeix el nom de l’empresa que va realitzar el canvi erròniament. Segons detalla la CNMC, si aconsegueix saber quina companyia és, aquesta no el reconeixerà com a client i “tindrà molt difícil reclamar”.

En el pitjor dels casos, continuen, podria patir un tall de subministrament si el consumidor al que se li va assignar el codi per error es dona de baixa o deixar d’abonar les factures, en rebre’n més de les que toquen.

Per això, la CNMC ha establert “noves cauteles” per evitar aquestes situacions. Per això, exigeix que abans de sol·licitar un tall de subministrament es descarti que s’ha produït un encreuament de codis erronis. De la mateixa manera, també s’obliga a contactar amb l’usuari i “acreditar davant del regulador aquests contractes en cas de ser necessari”. L’empresa energètica responsable de l’error haurà de sol·licitar al comercialitzador previ que reestableixi el servei del consumidor afectat.

                                                                                                                       

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió