Illa s’ofereix a Aragonès per tractar “qualsevol qüestió d’interès per al país” a les reunions que tindrà a Brussel·les

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El primer secretari del PSC, Salvador Illa, s’ha ofert al president de la Generalitat, Pere Aragonès, per traslladar al comissari europeu d’Economia, Paolo Gentiloni; el comissari de Relacions Interinstitucionals i Prospectiva, Maroš Šefcovic, i la comissària de Cohesió i Reformes, Elisa Ferreira, “qualsevol qüestió d’interès per al país”. En una carta, el dirigent socialista ha explicat a Aragonès que dimecres i dijous farà una visita a les institucions europees i s’entrevistarà amb aquests tres membres de la Comissió Europea, tots tres del grup socialista europeu.

En una roda de premsa aquest dilluns, la portaveu del PSC, Èlia Tortolero, s’ha referit al viatge d’Illa a Brussel·les i ha anunciat la intenció del cap de l’oposició de visitar la Delegació de la Generalitat davant de la Unió Europea per “oferir tota l’ajuda en allò que pugui ser necessari”. La setmana passada Aragonès va viatjar a la capital comunitària per trobar-se amb el comissari de Justícia, Didier Reynders, i el de Mercat Interior, Thierry Breton.

Publicitat

<strong>Pressupostos i sedició</strong>

Tortolero ha aprofitat la seva intervenció per exigir a Aragonès una negociació “clàssica i transparent” per aprovar els pressupostos de la Generalitat per al 2023 i ha considerat “un error” que el Govern s’hagi resignat a no tenir-los aprovats l’1 de gener. Per això, ha animat l’executiu català a seguir l’exemple de la negociació dels comptes estatals i de l’Ajuntament de Barcelona, on el “treball i diàleg” ha permès que es comencin a tramitar.

De fet, Illa i Aragonès tenen previst de reunir-se a finals de setmana –previsiblement divendres– i els socialistes confien que el president català “expliqui com són els pressupostos que han treballat”. “No els coneixem”, ha indicat Tortolero.

Preguntada per la reforma del delicte de sedició, ha assegurat que el PSC ha tingut “sempre predisposició a actualitzar el Codi Penal per adaptar-lo a la normativa europea”, però que cal que hi hagi la majoria al Congrés dels Diputats que permeti tirar-ho endavant: “Hi treballarem quan hi hagi les majories i sigui el moment”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió