Edició 2113

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 08 de maig del 2024
Edició 2113

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 08 de maig del 2024

Fragmenta publica ‘Una cristofania’, una nova entrega de l’Opera Omnia Raimon Panikkar

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-L’editorial Fragmenta publica aquest dimecres ‘Una cristofania’, una nova entrega de l’Opera Omnia Raimon Panikkar, el dotzè títol de la col·lecció i el segon dedicat al cristianisme, que aplega escrits de l’autor des dels anys 80 fins a principis del segle XXI. Els dos títols de l’Opera Omnia Raimon Panikkar dedicats al cristianisme segueixen un cert ordre cronològic i abraça 60 anys del seu “pelegrinatge vital de recerca i conreu de la plenitud humana (1944-2002)”. La selecció i ordenació dels textos va anar a cura de l’autor i de Milena Carrara Pavan. El coordinador de l’edició catalana és Xavier Serra Narciso i els textos han estat traduïts per Montserrat Camps, Esteve Serra Arús i Josep Torras Rodergas, recentment traspassat.

La primera part d”Una cristofania’ la formen textos escrits des de “l’assumpció fecunda de les tradicions hindú, budista i secular, i alhora amb fidelitat a la tradició cristiana de l’autor”. La segona part inclou el llibre ‘La plenitud de l’home. Una cristofania (1999)’, “aparegut significativament a finals de segle i en el qual va treballar intensament força anys”. Per Panikkar, “es tracta d’una renovada confessió de fe cristiana resultat de tota una vida”.Com a apèndix es presenten uns extractes d’algunes cartes escrites a Patrick D’Souza, bisbe de Vārānasī (Índia), amb qui Panikkar va estar en constant correspondència des de 1968. Testimonien el seu compromís sacerdotal dins la relació personal, sacramental i institucional amb el cap de la diòcesi a la qual va romandre incardinat fins al final de la seva vida.Ignasi Moreta, editor de Fragmenta, creu que ‘Una cristofania’ prova “l’encert de la cèlebre afirmació de Panikkar sobre el fet que abraçar l’hinduisme i el budisme no implicava deixar de ser cristià. Al contrari: el contacte amb l’hinduisme i el budisme donen al seu cristianisme d’origen molta més entitat. Les religions no competeixen sinó que s’interfecunden, per dir-ho amb terminologia panikkariana”.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió