Edició 2692

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 08 de desembre del 2025
Edició 2692

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 08 de desembre del 2025

El TNC entra a formar part de la Unió de Teatres d’Europa

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – El TNC entra a formar part de la Unió de Teatres d’Europa (UTE). La seva entrada va ser acceptada per votació unànime el passat 9 de juny a Praga a l’assemblea general de la UTE amb tots els teatres que en formen part. En línia amb l’actual projecte artístic, l’entrada a la UTE permetrà al TNC ser present dins del panorama teatral d’Europa i del món, compartir projectes entre els teatres còmplices i facilitar intercanvis artístics. La directora artística del TNC Carme Portaceli, acompanyada per Xavier Pujolràs, van assistir a aquesta assemblea en què també es van posar sobre la taula diferents projectes de col·laboració amb els teatres membre.

Carme Portaceli considera “elemental com a equipament nacional formar part del teatre europeu i ser un dels teatres de referència del sud d’Europa. Tal com diu la UTE, el teatre no té fronteres i ha de servir com a guia de valors i de convivència. És la nostra manera de defensar la democràcia: tots els teatres junts, tots els països junts”.

Publicitat

Fa 30 anys, Giorgio Strehler i Jack Lang van crear la Union des Théâtres de l’Europe, precedent de la Unió Europea, i que incloïa les companyies artísticament més importants d’Europa. Aquesta iniciativa, ha explicat el TNC, “va demostrar que la Cultura no pot estar limitada per fronteres i zones d’interès geopolític i econòmic, i que el teatre ha de ser un instrument que guiï la Humanitat en la seva recerca de la llibertat, la pau, la justícia i la lluita per un món millor”.

A través de festivals, exposicions, intercanvis, classes magistrals i projectes de cooperació, la UTE contribueix a crear un flux continu entre occident  i orient, entre generacions, i entre tradició i innovació.

Els teatres que formen part de la UTE són: Piccolo Teatro di Milano, Hungarian Theatre of Cluj – Romania, Teatro di Roma – Teatro Nazionale, Teatro Nacional São João Porto, Theatre Laboratory Sfumato Sophia, National Theatre of Northern Greece Tessalònica, Prague City Theatres – Praga, Helena Modrzejewska National Stary Theatre – Cracòvia, Théâtre National de Luxembourg, Yugoslav Drama Theatre – Belgrad, Slovenian National Theatre Drama Ljubjana, Miskolc National Theatre – Hungria i Teatre Nacional de Catalunya.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió