Dissabte, 18 de setembre de 2021 - Edició 1150
La República

El mercat de gran consum alenteix el creixement però tancarà l’any amb augments de més del 5%

ACN Barcelona.-El mercat de gran consum a Espanya creixerà més d’un 5% el 2020, segons les previsions de la consultora Nielsen, que apunten també que durant el segon semestre s’alentirà […]

Avatar
Agències 14/07/2020

ACN Barcelona.-El mercat de gran consum a Espanya creixerà més d’un 5% el 2020, segons les previsions de la consultora Nielsen, que apunten també que durant el segon semestre s’alentirà el creixement disparat durant el confinament. En el pic de la pandèmia, les compres als establiments de gran consum van créixer un 29% en les jornades prèvies a les mesures més extremes, i un 17% durant el confinament. En tot cas, el creixement del 5% per al 2020 suposarà un augment de tres punts respecte al registrat l’any passat, quan el gran consum va créixer un 2,4%. Tot i això, Nielsen avisa que aquest any és “complex per predir el comportament del consumidor”, que en un 43% dels casos canviarà els seus hàbits de cuinar i menjar.

En aquest sentit, Nielsen apunta que hi ha dos tipus de consumidors en l’era post-covid: l’acomodat i l’ajustat. El primer busca productes ‘premium’, i viure una experiència en els centres de gran consum, compra més menjar a domicili o per emportar i inverteix en tecnologia. El segon, en canvi, ha vist com la pandèmia afectava la seva butxaca i busca les promocions. A més, també serà més propens a canviar de marca. La directora general de Nielsen Iberia, Patricia Daimiel, ha dit que el mercat ha d’analitzar si s’ha adaptat prou a aquest nou perfil de consumidors. “Aquest moment tan complex és també una oportunitat per analitzar la proposta de valor al consumidor. A vegades, va bé una mica de caos per ordenar casa per dins”, ha afirmat en un comunicat.