Edició 2705

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 21 de desembre del 2025
Edició 2705

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 21 de desembre del 2025

El Grec estrena a l’Estat el nou muntatge de Carolina Bianchi sobre feminicidis i violacions

|

- Publicitat -

ACN Barcelona – La directora i autora brasilera Carolina Bianchi ha creat, amb el col·lectiu Cara de Cavalo, un espectacle sobre feminicidis que relata històries de violacions ocorregudes les últimes dècades. Bianchi presentarà la primera part de la trilogia al Grec en un muntatge que es podrà veure al Teatre Lliure de Montjuïc aquest dijous i divendres. Just després d’estrenar-la al Festival d’Avinyó, Bianchi debuta a Espanya amb aquest muntatge. La performer brasilera pren com a punt de partida l’experiència de Pippa Baca, violada i assassinada l‘any 2008. A l’espectacle, l’artista pren un tranquil·litzant i es queda dormida.

Boa Noite Cinderella, en català Bona Nit Ventafocs, és el nom que es dona al Brasil a una droga utilitzada per aconseguir la submissió química de les víctimes de diferents delictes, principalment en casos de violació. Aquest és el nom que la creadora brasilera Carolina Bianchi ha buscat per al seu nou espectacle, realitzat amb el col·lectiu Cara de Cavalo com a part d’un tríptic on es relaten històries de violacions ocorregudes durant les últimes dècades.

Publicitat

Al costat del seu col·lectiu, Cara de Cavalo, crea un viatge a un abisme a través d’històries de violacions ocorregudes les últimes dècades. En aquesta ocasió, la performer brasilera es posa a la pell de Pippa Bacca, que va ser violada i assassinada l‘any 2008 mentre feia una performance relacionada amb la creença en la bondat humana. De fet, es trobava fent autostop des de Milà fins al Pròxim Orient per promoure un món en pau i unit, lluint a mode simbòlic un vestit de núvia, quan va desaparèixer i el seu cos va ser trobat dies després nu i amb símptomes de violació.

Bianchi ha indicat que tots els espectacles que fa tenen molt d’ella mateixa i hi ha una història seva dins d’aquest treball que estrena al Grec. Però ha admès que va intentar sortir d’una narrativa autobiogràfica i va veure que la seva història està barrejada amb la història en general. “El meu interès és esborrar la línia del temps i també em qüestiono que és un espectacle biogràfic”.

<strong>Tranquil·litzant</strong>

L‘artista ha explicat aquesta primera part té dos capítols, en una es parla de la performance que va fer Pippa Bacca. A l’espectacle, l’artista pren un tranquil·litzant, “no són drogues il·legals”, han remarcat, que deixa Bianchi dormida a l’escenari. La segona part de l’espectacle té un aire més poètic a través del seu cos que, com ha dit, “no hi és”.

Cesc Casadesús, del Grec, ha destacat que són tranquil·lizants i des de l’organització han apuntat que ho pren amb una supervisió i un acompanyament d’una especialista mèdic i moltes cures abans i després de les funcions.

El text d’aquest espectacle ha estat creat també a partir de converses amb escrits de molts autors. Destaquem la col·laboració de l’actriu Blackyva en el seu text a la segona part de l’espectacle, un extracte de Renan Marcondes i el seu text Foto Fantasma e os presentes da performance, Nathalie Léger i el seu llibre The White Dress, la bibliografia de Roberto Bolaño, escrits de Saidiya Hartman i l’obra de l’antropòloga Rita Laura Segato.

Aquest primer capítol de la trilogia, que serà seguit de ‘The Rape Scene’ (2024) i ‘The Broderhood’ (2025/6), és la darrera creació de Carolina Bianchi.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió