Edició 2709

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de desembre del 2025
Edició 2709

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 25 de desembre del 2025

Carlos Sotelo, CEO de Silence: “Silence és una aposta d’aquí i ha de tenir un forat en la reindustrialització de Nissan”

|

- Publicitat -

ACN Barcelona.-El CEO i fundador de Silence, Carlos Sotelo, s’ha mostrat confiat que el de la seva empresa sigui un dels projectes escollits en el projecte de reindustrialització de Nissan, en aquest cas per a la planta de Montcada i Reixac, on hi fabricaria i desenvoluparia vehicles i bateries. “És una aposta segura, d’aquí, de casa. Crec que Silence ha de tenir un forat en la reindustrialització de Barcelona, de Nissan i en definitiva d’Espanya”, ha comentat en declaracions a l’ACN després de presentar el nou model S01 plus de la marca, destinada a competir amb el segment de 300cc de les motos de combustió i permeti recorreguts interurbans “més àgils” i “conquistar un mercat per sobre els 125cc”.

“Hem demostrat que en els últims deu anys el què hem dit ho hem fet”, ha argumentat Sotelo, citant, com a exemple, que primer es va comprometre a fer una moto, després es va aconseguir fabricar-la en sèrie i que intentaria ser “els líders d’Europa i ho som”. “Estem fabricant 9.000 motos i 10.500 battery Parks i tot i el ‘lockdown’ estem mantenint vendes”, ha afegit Sotelo. Sotelo ha confirmat que a la planta de Silence hi fabricaria i hi desenvoluparia vehicles i bateries. “Quan vam fer el planning de 50.000 vehicles en un torn sortien unes mètriques fetes per una empresa externa molt semblants dins el què és el pla de reindustrialització de Nissan”, ha explicat en declaracions a l’ACN.D’altra banda, Sotelo ha reconegut que l’empresa s’està veient afectada per la crisi dels semiconductors i els costos de la matèria prima. “Estem en un moment d’especulació, en una etapa post covid complexa. Patirem molt al 2022, serà un any complicat”, ha augurat.El fundador de la companyia ha fet aquestes declaracions en la presentació del model S01+, que sortirà al mercat a final d’any. Es tracta d’un model amb més prestacions que la Basic, que es va començar a comercialitzar fa unes setmanes, amb “molta acceleració, molt bona frenada i molt bones suspensions”. La intenció, ha manifestat, és competir en el mercat superior als 125cc de combustió, fins als 300cc, i que serveixi per fer desplaçaments interurbans.El CEO de Silence ha exposat també els beneficis de les motos elèctriques davant de les de combustió. Per exemple, el consum ha assegurat que se situa entre els 0,6 euros i els 0,8 als 100 quilòmetres, depenent de la tarifa elèctrica contractada, mentre que de combustió oscil·la entre els 4,6 euros i els 6 euros als 100 quilòmetres. És per això, considera, que tot i que la inversió inicial és més elevada les flotes de missatgeria ja comencen a optar per les motos elèctriques ja que el cost de manteniment és de 40-50 euros davant els 200 euros de les motos de combustió.

Publicitat

Segueix-nos a les xarxes

Més notícies

Opinió