Nou matí de complicacions extremes per als usuaris de Rodalies de Catalunya. Un esvoranc provocat per les obres de soterrament de les vies al municipi de Montcada i Reixac ha obligat a tallar completament el trànsit ferroviari entre les estacions de Montcada i Sant Andreu. La incidència afecta de ple les línies R2, R2 Nord i R11, connectades directament amb Girona i el nord del país.
Davant la gravetat de l’incident, que es va iniciar aquest dimecres, Renfe s’ha vist obligada a improvisar un pla alternatiu de transport per carretera. L’operadora està oferint servei d’autobusos directes des de l’estació de Granollers Centre per traslladar els passatgers cap a Barcelona, una mesura que genera llargues cues i un increment notable en el temps de viatge.
Resignació entre els usuaris
L’afectació ha agafat per sorpresa molts viatgers, mentre que d’altres ja sortien de casa preparats per al pitjor. Tot i les alternatives de transport, el sentiment generalitzat a les andanes i parades de bus és d’absoluta indignació i cansament.
“És el pa de cada dia”, es lamenta l’Àlex, un dels milers d’usuaris afectats que s’ha trobat amb el tall a primera hora del matí a Granollers. Com ell, molts passatgers s’han vist obligats a recalcular la seva rutina diària per poder arribar als seus llocs de treball o centres d’estudi.
Buscar-se la vida de camí al destí
Els viatgers que decideixen no agafar el servei d’autobusos per carretera estan optant per alternatives d’allò més diverses. Una de les rutes més utilitzades està sent viatjar en tren fins a l’estació de Montcada i, des d’allà, fer un transbordament a peu per enllaçar amb la línia R4, que sí que manté la connexió ferroviària amb la capital catalana.
Els tècnics d’Adif continuen treballant a la zona de les obres de soterrament per avaluar els danys de l’esfondrament i consolidar el terreny, un procés complex que amenaça de prolongar les alteracions en el servei durant els pròxims dies.



