Divendres, 30 de juliol de 2021 - Edició 1100
La República

Vicens anuncia que el metro de Palma no podrà funcionar, com a mínim, fins al mes d’abril

El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Biel Vicens, va anunciar que el metro de Palma no podrà funcionar, com a mínim, fins al pròxim mes d’abril del 2008, ja que la segona fase de l’estudi sobre les deficiències del suburbà han revelat l’existència de ‘greus problemes’ en la xarxa de sanejament del Polígon de Son Castelló, una zona que precisa d’actuacions per a incrementar la seva capacitat de drenatge i permetre així la posada en marxa de la línia en condicions de total seguretat. Així ho va explicar en una roda de premsa, on va donar a conèixer els resultats de la segona fase de l’Auditoria del metro, encarregada pel Govern després de les inundacions de la línia del suburbana el passat mes de setembre, que van provocar el tancament indefinit del servei des del dia 22 de setembre.

Redacció
Redacció 10/12/2007

Vicens va detallar que la primera part de l’informe va detectar ‘deficiències greus de tipus variat’, amb incorreccions arquitectòniques, estructurals, de disseny i d’explotació, fruit en molts casos de ‘modificacions sobre el projecte original’. El conseller va explicar que aquesta segona fase ha revelat una sèrie de problemes, com les inundacions produïdes per la falta de drenatge, en l’estació de Son Sardina, o per drenatge insuficient, en les estacions de Polígon de Son Castelló i Jacint Verdaguer. Així mateix, va detallar problemes estructurals, com el del forjat de Jacint Verdaguer, deficiències en els equips de seguretat dels túnels i problemes de impermeabilització a l’Estació Intermodal.

Així, Vicens va destacar que el principal problema es troba en el Polígon Són Castelló i va explicar que durant l’execució de les obres es va produir una modificació de la solució de drenatge contemplada en el projecte adjudicat, substituint-se una canonada en la qual es projectava connectar la xarxa unitària de sanejament del Polígon, una tasca que finalment no es va fer. ‘Aquesta modificació va suposar una important disminució de la capacitat contemplada inicialment en el projecte’ va assenyalar Vicens, qui va recalcar que es van executar, a més, una sèrie d’actuacions que van empitjorar les condicions hidràuliques de la xarxa ‘i que no estan justificades’. Sobre aquest aspecte, Vicens va assenyalar la ‘especial dificultat’ que comporten les obres en aquesta zona i va recalcar que l’execució de les mateixes ‘és imprescindible’ per a assegurar la correcta explotació de la línia de metro i l’adequat restabliment del servei. ‘No es restablirà el funcionament de la línia fins que aquestes obres estiguin finalitzades’ va sentenciar el conseller.

Després de detallar el llistat de deficiències, Vicens va manifestar que l’auditoria ha demostrat ‘que hi va haver modificacions del projecte original que van ser un desastre’ perquè, segons va afirmar, ‘hi va haver llocs en els quals no es va prevenir la falta de drenatge i si es va detectar no es va resoldre’.