Dissabte, 24 de juliol de 2021 - Edició 1093
La República

Un estudi indica que Barcelona és un dels llocs més cars per obtenir el permís de conduir

Un estudi d’una revista de consumidors indica que Barcelona és una de les ciutats més cares de l’Estat espanyol per obtenir el permís de conduir. Segons l’estudi, el cost mitjà per obtenir el permís B1 a la primera i amb 20 classes pràctiques en les 15 autoescoles analitzades a Barcelona és de 1.067 euros, molt per sobre de la mitjana estatal que està al voltant dels 950 euros. A més, l’anàlisi també indica que a la ciutat han augmentat un 11% els preus per aconseguir el permís de conduir respecte a un altre estudi fet per la mateixa revista fa cinc anys, quan a la resta de les 200 autoescoles analitzades, de 18 ciutats de l’Estat espanyol, l’increment mitjà és d’un 1%.

Redacció
Redacció 04/09/2007

A Barcelona, l’estudi de la revista de consumidors Consumer Eroski indica que comparant tarifes de les 15 autoescoles analitzades es poden estalviar fins a 950 euros per obtenir el mateix permís de conduir, la màxima diferència de tots els establiments analitzats a l’Estat espanyol. L’autoescola més cara està a Barcelona i estableix un preu de 1.677 euros per obtenir el permís mentre que la més econòmica de la ciutat ho xifra en 724 euros.

El preu mitjà d’una classe pràctica a Barcelona és de 30 euros, quan la mitjana de l’Estat espanyol està en 29, tot i que en una autoescola de la ciutat s’arriben a pagar fins a 53 euros per classe pràctica. La duració d’aquesta classe és de 90 minuts mentre que la mitjana és de 60 minuts. En aquest sentit, s’ha calculat el que paga l’alumne per minut i, per tant, Barcelona amb 0,61 euros estaria pròxima a la mitjana estatal que és de 0,58 euros.

La matricula a Barcelona costa uns 370 euros de mitjana, molt per sobre de les xifres estatals que estan sobre els 280 euros de promig. Tot i això, una de cada quatre autoescoles barcelonines inclouen part de la formació pràctica en el preu, i vuit de cada deu la formació teòrica. El temps màxim de validesa de la matricula és de 10 mesos.

Només el 33% de les autoescoles estudiades permet el pagament amb targeta, i tots els centres utilitzen llibres i test i només el 25% material en línea i audiovisual. A Barcelona dos dels quinze establiments analitzats tenen un ordinador, i els alumnes poden triar entre diversos horaris per fer la seva formació tant teòrica com pràctica. Les 15 autoescoles estudiades tenen entre 2 i 5 cotxes per fer pràctiques i cap d’ells té un vehicle per a persones amb mobilitat reduïda.

Tres de les autoescoles analitzades estan habilitades per la Direcció General de Trànsit per recuperar punts perduts. Totes tres imparteixen curs específics anuals, tot i que només una ho anuncia. Sobre l’horari, les autoescoles imparteixen el curs el divendres a la tarda i dissabte al matí i també s’organitzen xerrades amb experts. En dues de les tres autoescoles es parla amb psicòlegs i víctimes d’accidents i en una es fa teràpia de grup.