El director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, ha destacat el pes que ha guanyat en els darrers dos anys el turisme local i el de la resta de l’estat espanyol. ‘La crisi continua, i la gent seguirà fent els seus viatges a destinacions properes més que no pas a destinacions llunyanes’ ha indicat. ‘Hem de seguir reforçant el missatge perquè segueixin venint a casa nostra’ ha afegit Vilata, dient que aquesta ‘pròxima proximitat’ pot causar l’efecte a la inversa, és a dir, ‘fer que se’n vagin a altres destins que també els són propers’.
A banda de Catalunya, les altres àrees d’interès per on es vol ‘captar’ visitants són Madrid, Aragó, País Basc i el País Valencià. Segons dades de l’Observatori de Turisme de Catalunya, al 2009 es van registrar 991.000 turistes que eren del País Valencià; 898.000 procedents de Madrid, 778.000 que eren d’Andalusia i 740.000 de l’Aragó. Precisament, els aragonesos són els que més dies van quedar-se de mitjana a Catalunya, amb 7,4, mentre que els valencians van ser els que van estar-s’hi menys, amb 3,9 dies d’estada de mitjana.
La presentació de la campanya ha coincidit amb una reunió de treball que s’ha celebrat aquest divendres a la tarda al Palau de la Generalitat, on el president Montilla i el conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet han parlat i canviat impressions amb representants del sector turístic i hoteler. A banda de Vilalta, la roda de premsa ha estat conduïda per el secretari general adjunt de Presidència, Jordi Menéndez, i del director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Ignasi de Delàs.