Edició 2692

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 08 de desembre del 2025
Edició 2692

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 08 de desembre del 2025

Singapore Airlines fa mesos que espera el permís d’Espanya per volar d’El Prat a Brasil

|

- Publicitat -

Explica la crònica que ‘Spanair, sòcia de SIA a Star Alliance i amb qui comparteix codi en el vol diari entre Barcelona i Singapur, va fer de mitjancera amb les autoritats aèries espanyoles per iniciar els tràmits. Tanmateix, els moviments que s’estan produint els darrers anys al Prat han fet reaccionar Iberia, que avui reconeix Barcelona com a mercat per als vols intercontinentals, quan fa cinc anys ho negava. Aleshores podia abandonar el Prat a la seva sort sense el perill que algú li fes ombra com a primer operador a Sud-amèrica des de Madrid. Avui hi ha cinc aerolínies nord-americanes i asiàtiques de Star Alliance, sòcies de Spanair, que fan vols directes dels seus països a Barcelona, la majoria tot l’any i algunes a l’estiu. Això ja és avui competència per a Iberia, tenint en compte la fusió amb British Airways, especialitzada en el mercat nord-americà i asiàtic.

Publicitat

Ara des de Barcelona SIA obriria la competència en el mercat llatinoamericà. Iberia no ha demanat el permís per volar del Prat a São Paulo, però estudia fer-ho dins un pla general per competir pel mercat de Barcelona a Amèrica’.

Veto al lliure mercat
Mentrestant, Espanya manté el veto a 23 destinacions des d’El Prat ja que els obliga a fer escala a Barajas abans d’arribar a Barcelona. Un estudi fet públic al juny de 2009 per la Cambra de Comerç de Barcelona revelava  que l’Estat espanyol manté un veto sobre l’aeroport del Prat que impedeix que s’hi pugui operar directament amb aquests països com a conseqüència dels tractats bilaterals signats.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí