Granada no serà cap solució pel PSC, en tot cas pot representar la seva claudicaciófinal
Collboni ha assegurat que després de la reunió del dia 7 entre el secretari general del PSOE, Alfredo Pérez Rubalcaba i el primer secretari del PSC, Pere Navarro, s'anunciaran les primeres iniciatives parlamentàries per emprendre la reforma de la Constitució en clau federal. “Esperem que els acords de Granada comencin a caminar”, ha explicat Collboni, que no ha avançat mesures concretes i que ha apostat perquè tots els sectors del PSOE acabin acceptant la reforma federal.
Expectació sobre el que faran els crítics, escissió al PSC?
El portaveu del PSC no creu que els sectors crítics del PSC puguin trencar la disciplina de vot en pròximes votacions parlamentàries i ha assegurat que el partit no té prevista cap mesura disciplinària.
Per a Collboni, la carta de Mas, una prova de la incapacitat del govern català i espanyol
Collboni s'ha referit a la carta que el president Mas ha enviat a diferents governants internacionals i al dossier que el ministre Margallo ha fet arribar a ambaixades i consolats per contrarestar el procés sobiranista català. Considera que són la prova de la “incapacitat” dels governs espanyol i català per trobar acords i dialogar, i que ara aquest desacord s'ha mostrat internacionalment. En concret, sobre la carta de Mas, apunta que està dirigida al “consum intern” pensant en unes eleccions catalanes anticipades.


