Dimecres, 16 de juny de 2021 - Edició 1056
La República

“Melindros para todos”

No és fals si us anunciem que la presentació de l’acte de campanya electoral de Ciutadans-Partido de la ciudadania va ser un èxit sense precedents, ja que va ser el […]

Redacció
Redacció 15/05/2007

No és fals si us anunciem que la presentació de l’acte de campanya electoral de Ciutadans-Partido de la ciudadania va ser un èxit sense precedents, ja que va ser el primer acte de la formació. I és va fer i no va haver d’anular-se. Això ja és un èxit, tal com els mitjans s’han afanyat a afirmar.

Ara bé, el grau d’aquest èxit ja és més relatiu. Els fets parlen per sí sols: només 50 persones es van acostar a escoltar l’anònima Esperanza García. Assistència massiva de públic en un acte en el que els Ciutadans oferien melindros amb xocolata  perquè tothom qui tingués una mica de gana fes el ressopó.

Potser els membres del partit pensaren que la clau per explicar la falta d’aforament en l’acte a la plaça Urquinaona no fou, per exemple, totes les veritats que s’han descobert de C’s, sinó perquè la desconeguda Esperanza García (que algun enemic li ha jugat una mala passada posant-la de cap de llista a Barcelona) no sortís despullada als cartells de propaganda electoral com sí ho feia el nadador Albert Rivera.

Sigui com sigui, ho tenen cru per aconseguir el 5% dels vots que calen per obtenir representació al consistori. Potser enlloc de melindros haurien de regalar bitllets de 50 euros. L’espectacular desplegament de propaganda electoral a Santa Coloma i d’altres municipis del cinturó metropolità durant les eleccions de l’1 de novembre ho delataven: rere Ciutadans hi ha pasta gansa.