Dimecres, 16 de juny de 2021 - Edició 1056
La República

Matas compra a Matutes uns terrenys per un valor 15 vegades superior

Abel Matutes segueix imposant la llei de l’Oest a les Balears. El 2004 comprà uns terrenys qualificats com a rústics a 10 euros el metre quadrat. Dos mesos després es feia públic el projecte de construcció per als terrenys de l’autopista d’Eivissa fins a l’aeroport. Els terrenys, per tant, ja no eren rústics sinó urbans i ara Jaume Matas els ha comprat a Matutes per 150 euros el metre quadrat.

Redacció
Redacció 24/05/2007

Fa poc, al directe!cat us explicàvem els poders d’Abel Matutes, exministre d’Afers Exteriors amb Aznar, i les seves empreses a les Balears. Doncs ara altre cop s’ha posat en evidència la relació, que fa pudor de socarrim, entre Matutes i el Govern Balear. Els fets són els següents: Jaume Matas va expropiar com a urbana una finca que la família Matutes havia comprat pocs mesos abans a preu de rústica. En aquests terrenys, que van multiplicar per 15 el seu valor, es construirà de forma imminent l’autopista a l’aeroport d’Eivissa.

Recordem també que una filla d’Abel Matutes, Stella Matutes, és la consellera de Vies i Obres d’Eivissa. Les empreses Matutes van comprar a Eivissa uns terrenys l’any 2004 que després serien expropiats per a la construcció de l’autovia a l’aeroport de la illa i que van multiplicar per quinze el seu valor. Una finca que el seu primer propietari va vendre com a rústica sense saber que la seva catalogació ferma anava a ser urbana. El holding de l’exministre d’Afers exteriors d’Aznar no ha facilitat el detall dels diners cobrats per l’expropiació d’aquests terrenys. Però segons sembla, Jaume Matas hauria pagat a Matutes 150 euros per metre quadrat tractant-se de sòl urbà, quan el 2004 els Matutes n’havien pagat per als mateixos terrenys 10 euros per metre quadrat. Es dóna la circumstància que aquesta compra es va realitzar l’abril de 2004, mentre s’ultimava el projecte de la carretera que sortia a exposició publica just dos mesos després. Tampoc cal oblidar que la responsable de Vies i Obres d’Eivissa és la filla d’Abel Matutes i que ella mateixa figurava en aquell moment amb càrrecs de responsabilitat en el grup d’empreses que va adquirir els terrenys.