Dilluns, 14 de juny de 2021 - Edició 1054
La República

Malestar a la casa reial espanyola amb la premsa i Esquerra

Els serveis de comunicació de la casa reial espanyola van traslladar dimecres i dijous d’aquesta setmana el seu malestar a diversos directors i editors de mitjans de comunicació espanyols pel […]

Redacció
Redacció 07/05/2007

Els serveis de comunicació de la casa reial espanyola van traslladar dimecres i dijous d’aquesta setmana el seu malestar a diversos directors i editors de mitjans de comunicació espanyols pel tractament que havien fet respecte al retard del rei d’Espanya a l’hora de visitar la seva nova néta Sofia. El mateix cap de la casa reial, Alberto Aza, i el director de comunicació, Juan González-Cebrián, haurien dut a terme aquest exercici de pressió per evitar que diaris com el gens sospitós de tenir simpaties republicanes, El País, publiqués dimecres una crònica duríssima titulada ‘El Rey ya conoce a su nieta Sofía’ de la cronista rosa Mábel Gálaz.

La peça contenia fragments molt poc habituals pel rotatiu de Prisa com “Las visitas institucionales no se habían realizado antes porque primero se esperaba la llegada del Rey. Cuarenta minutos estuvo en la clínica don Juan Carlos. A su salida volvió a saludar con la mano y de lejos a la prensa. Luego pasó de largo y ni tan siquiera bajó los cristales tintados de su coche, a diferencia de lo que ha hecho en otras ocasiones, evitando la posibilidad de que se le preguntara por su tardanza en conocer a Sofía. Y es raro, porque el Rey suele ser cómplice de la prensa y aportar detalles para las crónicas. Esta vez no. Don Juan Carlos acababa de regresar de pasar el puente fuera de Madrid. Su destino no ha sido desvelado por la Casa del Rey por tratarse de un viaje privado”.

Des de l’entorn de la casa reial espanyola atribueixen a imitadors com Toni Albà i a grups polítics com Esquerra aquest encara incipient desacomplexament a l’hora d’informar i parlar de la monarquia. Un dels majors maldecaps per als serveis de comunicació de La Zarzuela va ser la darrera iniciativa parlamentària del portaveu dels independentistes a Madrid, Joan Tardà, en què reclamava que sigui públic en què es gasta el rei els més de vuit milions d’euros que els pressupostos de l’Estat li assignen cada any, tal com ja es fa en altres monarquies com la britànica. Sembla que fa unes setmanes va haver de ser el mateix president del govern espanyol qui intervingués perquè un parell de mitjans de comunicació vinculats a grups mediàtics afins al PSOE minimitzessin el gran ressò mediàtic que estaven donant a la iniciativa parlamentària de Tardà.