L’estat espanyol destina “el 70% de les inversions a l'alta velocitat en línies que no tenen cap gran rendibilitat”.
Les obres per posar l'ample de via internacional entre Tarragona i Castelló, a més, pateixen un retard “de com a mínim un any”, perquè s'ha de “refer l'estudi” per poder deixar també provisionalment l'ample de via Ibèric. “Va molt més lent del que ens pensàvem”, ha lamentat. Amorós ha denunciat que, tot i que la Comissió Europea va declarar prioritari el corredor mediterrani, el govern espanyol manté “la mateixa tònica de fer una xarxa radial” i de destinar “el 70% de les inversions a l'alta velocitat en línies que no tenen cap gran rendibilitat”.
El PP té altres objectius per Espanya
El secretari general del FERRMED assegura que l'executiu del PP “ni ha començat” bona part del projecte del corredor i que, per exemple, “té 800 milions d'euros encara per assignar”. Amorós ha criticat també que no es canviï l'ample de via de la línia de Portbou i que, de moment, es faci passar els trens per la línia de la Jonquera. “Segons els nostres càlculs, a partir del 2018 o 2019 aquesta línia no aguantarà perquè hi hauran de passar alhora TGV que van a 300 quilòmetres per hora i trens de mercaderies que circulen a 80”, ha avisat.
Un pla contra la ineficiència actual del sistema de transport terrestre
El lobby ferroviari ha celebrat aquest dimarts a la seu de l'Eurocambra una conferència per reivindicar el transport multimodal, amb una quarantena d'experts. Amorós ha demanat a Brussel·les un pla contra la ineficiència actual del sistema de transport terrestre. “El 24% dels trens i dels camions circulen buits, els que porten càrrega només van al 57% de la seva capacitat, en total l'eficiència del transport terrestre europeu és del 43% i representa un sobrecost de 160.000 milions d'euros anuals”, ha alarmat Amorós. 250 persones han assistit a la jornada de FERRMED.


