IPC a Catalunya
L’índex de preus al consum (IPC) ha pujat a l’octubre un 1,2%, segons les dades publicades aquest dimecres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE). La inflació interanual a Catalunya se situa en un 3,8%. El grup responsable d’aquest increment dels preus ha estat el vestit i calçat, que s’ha disparat un 9,9% en la taxa mensual. A aquesta pujada s’afegeix l’increment dels preus de l’ensenyament, coincidint amb l’inici del curs escolar, en un 3,1%. Els aliments i begudes no alcohòliques han pujat un 1,7% respecte el setembre i el transport, un 0,3%. En el conjunt de l’estat l’IPC ha pujat un 1,3%, i la taxa interanual s’ha situat 0,2 punts per sota de l’IPC català.
IPC al País Valencià
L’IPC va augmentar al País Valencià un 1,3 % durant el passat mes d’octubre pel que fa al mes anterior, el mateix increment que el registrat a nivell de l’Estat espanyol, segons les dades facilitades avui per l’Institut Nacional d’Estadística (INE). Amb aquest increment, la inflació acumulada se situa al País Valencià en el 3,3 %, mentre que la taxa interanual (últims dotze mesos) va ascendir al 3,7 %.
IPC a les Balears
L’Índex de Preus de Consum (IPC) va augmentar a les Balears un 0,6 % durant el passat mes d’octubre pel que fa al mes anterior, el que va situar la taxa interanual en el 3,2 per cent, segons les dades facilitades avui per l’Institut Nacional d’Estadística (INE). Amb aquest increment, les Balears, dins l’Estat espanyol, són la regió que va registrar un menor increment dels preus a l’octubre.
Estat espanyol
En el conjunt nacional, l’IPC va pujar a l’octubre un 1,3 per cent respecte al mes anterior, mentre que la taxa interanual se situa en el 3,6 per cent, la més alta des d’agost de 2006.


