Segons sembla, l’èxit dels portals Web 2.0 no és que els usuaris puguin participar i penjar diferents continguts. El què realment atrau als visitants es poder consultar la pagina com si fos una televisió o una revista. Així doncs la major part de les visites que reben portals com YouTube, la Viquipèdia o Flickr procedeixen d’usuaris que no desitgen realitzar més que l’acció que la de fer ‘click’ gaudir.
Per tant la contradicció és la següent: els Webs 2.0 tenen milions de visites degut a que els continguts són elaborats per internautes i no per l’afany de penjar i participar. En els últims dos anys les visites a Web 2.0 han crescut un 668%, un assoliment que duu a aquestes pàgines a fer-se amb el 12% de totes les visites que es realitzen a pàgines web a EE UU. D’altra banda és curiós observar com una petita porció d’usuaris es dediquen a crear continguts. Al YouTube, per exemple, només el 0,16% de les visites corresponen a usuaris que volen publicar un vídeo. I en la Viquipèdia, únicament el 4,6% dels usuaris es dediquen a crear i editar entrades. En el camp de la fotografia els llocs 2.0 guanyen encara un major espai de mercat, arribant ja el 56% del total de visites que reben les pàgines dedicades a la imatge digital online.